پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۱۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: مطالعات اولیه تطبیقی صورت گرفته بر روی تابوت‌ سنگی کشف شده و گونه‌های سفالی به‌ دست آمده در کوچه جراحان همدان نشان از آن دارد که اين تابوت مربوط به دوران اشکانی است.

شعار سال: علی مالمیر با اشاره به آخرین نتایج کاوش در کوچه جراحان همدان اظهار کرد: بر اساس نتایج اولیه از کاوش‌های اضطراری باستان‌شناسی در کوچه جراحان همدان به اطلاع عموم می‌رساند در عمق 3.20 متری از سطح معبر، یک تابوت سنگی به طول حدود دو متر و عرض 80 سانتی‌متر و به ارتفاع 50 سانتیمتر به‌ دست آمده است.

وی با بیان اینکه نتایج کاوش و بررسی از محتویات تابوت نشان از وجود دو اسکلت داشت، گفت: مطالعات اولیه بر روی اسکلت‌های به‌دست آمده مشخص کرد یکی از اسکلت‌ها مربوط به مرد و دیگری مربوط به یک زن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه اسکلت‌ها به صورت طاق باز و کنار هم دفن شده بودند، تصریح کرد: کارشناسان باستان‌شناس این اداره‌کل بعد از مستندسازی آثار، اسکلت‌ها را برداشته و برای مطالعات بیشتر به آزمایشگاه انتقال دادند.


وی اضافه کرد: مطالعات اولیه تطبیقی صورت گرفته بر روی تابوت‌ سنگی کشف شده و همچنین گونه‌های سفال‌ به‌ دست آمده نشان از آن دارد که تابوت مذکور مربوط به دوران اشکانی بوده است.

مالمیر خاطرنشان کرد: این نتایج نشان از آن دارد که در دوران تاریخی و به خصوص در دوران اشکانیان، ایرانیان دارای فرهنگ تدفین خانوادگی بوده و ارزش و احترام زیادی برای زنان قائل بودند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 30 مهر 96، کد مطلب: 13960801000191، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین