پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کارشناس مسئول برنامه ایدز معاونت بهداشت استان اصفهان گفت: ۱۷ درصد مبتلایان به بیماری ایدز در استان اصفهان زن هستند.

شعار سال: مرجان مشکلاتی اظهار داشت: در سال ۸۵-۸۴ تنها پنج درصد بیماران مبتلا به ایدز در اصفهان از میان زنان بودند درحالی که اکنون این آمار به ۱۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد:HIVیک بیماری عفونی قابل کنترل است که اگر زود تشخیص داده شود، می‌توان آن را خوب کنترل کرد و اگر هر فرد مبتلا به عفونتHIVتحت درمان و مراقبت قرار بگیرد، می‌تواند وارد فاز ایدز نشود.

کارشناس مسئول برنامه ایدز معاونت بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: تعداد کل بیماران مبتلا به ویروس ایدز شناسایی شده در استان تاکنون۷۸۲نفر بوده است که شامل۱۳۸زن و۶۴۴مرد است که البته تعدادی مهاجرت کرده یا فوت شده‌اند.

وی افزود: تعداد مردان مبتلا به این بیماری بیشتر از زنان است اما در سال‌های اخیر درصد ابتلا در زنان افزایش یافته است.

کارشناس مسئول برنامه ایدز معاونت بهداشت استان اصفهان گفت: به صورت کلی ۷۰درصد افراد شناسایی شده از طریق تزریق و استفاده از سرنگ مشترک به این بیماری مبتلا شده‌اند که البته در سال‌های اخیر با سنجش افراد جدید شناسایی شده، این بیماری از طریق ارتباط جنسی رو به افزایش است.

وی اظهار داشت: اگر مادران باردار مبتلا به ویروس ایدز در زمان بارداری شناسایی شوند، اقدامات درمانی پیشگیری از ابتلای کودک انجام می‌شود به نوعی که تا کنون۲۹نوزاد سالم از۲۹مادر مبتلا در استان اصفهان به دنیا آمده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 2 آبان 96، کد مطلب: 4123049:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین