پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
مدیر عامل کانون اندیشه جوان کارکرد اصلی نامه مقام معظم رهبری را هدایت‌کنندگی و تربیت دانست و گفت: مخاطب این نامه تنها محدود به جوانان غرب نیست بلکه مخاطب آن شامل جوانان ایران هم می‌شود.

شعار سال: محمدرضا یقینی مدیرعامل کانون اندیشه جوان در مراسم رونمایی از کتاب «نامه‌ای برای درنگ» که یکشنبهبرگزار شد با بیان اینکه مشی رهبر معظم انقلاب در نگارش نامه به جوانان غربی برگرفته از سیره پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است، گفت: این نامه تفاوت‌های نظام سیاسی اسلام با نظام‌های دیگر را نشان می‌دهد.

وی افزود: دغدغه نظام اسلامی فقط تامین رفاه و آسایش مردم و مدیریت جامعه نیست بلکه هدف اصلی نظام سیاسی اسلام، تربیت انسان‌هاست. این مسئله در نظام اقتصادی بدین معناست که هدف، تنها رسیدن به سود نیست و در نظام سیاسی هم بدین معنا است که هدف اصلی تنها مدیریت جامعه و کشور نیست بلکه هدف نهایی، تربیت و پرورش افراد جامعه است.

مدیرعامل کانون اندیشه جوان خاطرنشان کرد: رهبری که در رأس این نظام سیاسی قرار دارد، باید ویژگی هدایت‌‌کنندگی نظام و جامعه را داشته باشد.

یقینی تصریح کرد: پیامبر(ص) در دوران صدر اسلام غیر از اینکه یک مواجهه سیاسی و دیپلماتیک با رهبران سیاسی دنیا، که بعضاً از دشمنان حکومت نوپای اسلام محسوب می‌شدند، داشته باشد؛ دغدغه هدایت مردم و همان دشمنان را هم داشت.

وی افزود: سیره پیامبر(ص) این بود که وقتی سران قریش را دعوت کردند با زبان ملایم با آنها سخن گفتند؛ بنابراین جانشینان پیامبر(ص) که رهبران امروز نظام اسلامی هستند باید همین‌طور رفتار کنند. سیره امام(ره) نیز به همین شکل بود؛ یعنی ایشان طی نامه‌نگاری‌هایی که با شاه داشتند، وی را با زبانی ملایم و آرام خطاب می‌کردند، زیرا می‌خواستند از دستور قرآن و پیامبر(ص) پیروی کنند.

مدیرعامل کانون اندیشه جوان با بیان اینکه رهبران الهی قبل از اینکه سیاستمدار باشند، یک مربی و آمر به معروف هستند، گفت: مقام معظم رهبری مطابق همین سیره، نامه‌ای را با هدف تربیت و هدایت به جوانان غربی، که طواغیت نیستند و فطرت آنها بیدار است، نگارش کردند.

یقینی با بیان اینکه هدف اصلی نگارش این نامه، هدایت جوانان غربی است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نامه خود را خطاب به سران غرب ننوشتند، چرا که آینده سیاست غرب و عملکرد کشورهای غربی با هدایت جوانان این کشورها دستخوش تغییر خواهد شد.

وی کارکرد اصلی نامه مقام معظم رهبری را هدایت‌کنندگی و تربیت دانست و گفت: مخاطب این نامه تنها محدود به جوانان غرب نیست بلکه مخاطب آن شامل جوانان ایران هم می‌شود، زیرا جوانان ما هنوز حقیقت دین را نفهمیده‌اند و بعضاً گریز از معنویت و دین دارند و در منش، سبک زندگی و سلایق آنها، ملاک‌های دینی ریشه ندوانده است.

مدیرعامل کانون اندیشه جوان با بیان اینکه هنوز تفقه و تعقل دینی جایگاه مناسبی در میان جوانان از جمله جوانان ایرانی پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم جامعه بشری با حقیقت دین الهی روز به روز بیشتر آشنا شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1394، کد مطلب: 3032157 :www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین