پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
رئیس اداره آمار فناوری و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این استان رتبه برتر سامانه جامع پهنه‌بندی را در کشور کسب کرد، گفت: اطلاعات 44 هزار و 20 بهره‌بردار بخش کشاورزی استان در این سامانه جامع ثبت شد.

شعار سال: وحید محمدیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت اطلاعات بهره‌برداران و فعالیت‌های حوزه ترویج و مراکز کشاورزی از سوی مروجان در راستای اجرایی شدن نظام نوین ترویج است.

وی با اشاره به برخی از موضوعات و محورهای نظام نوین ترویج، پهنه‌بندی عرصه‌های تولید، تعیین حدود و ثغور پهنه تحت نظارت هر یک از مروجان مسؤول پهنه‌ها و همچنین مدیریت دانش را از موضوع‌های مهم نظام نوین ترویج برشمرد.

رئیس اداره آمار فناوری و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه دوره آموزشی معرفی و آشنایی با این سامانه برای تمام استان‌ها سال گذشته برگزار شد، تصریح کرد: در این سامانه اطلاعات بهره‌برداران کشاورزی، اطلاعات کارشناسان، مروجان، مسؤول هر یک از پهنه‌ها و تعیین حدود و ثغور فعالیت‌هایشان، اطلاعات زیرساخت‌ها و تجهیزات در مراکز کشاورزی دهستان ثبت می‌شود.

محمدیان با اشاره به نحوه ثبت اطلاعات در این سامانه نیز گفت: فرم‌های تخصصی در حوزه زراعت، باغبانی، زنبورداری و شیلات در این سامانه بارگذاری شده است تا اطلاعات مربوط به این حوزه از سوی مروجان ثبت شود.

وی افزود: اطلاعات ثبت‌شده در این سامانه به یک جعبه مدیریت مکان‌محور تبدیل می‌شود تا وزاتخانه راحت‌تر بتواند فعالیت‌ها را در این عرصه تولیدات کشاورزی رصد کند.

رئیس اداره آمار فناوری و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در این راستا استان سمنان به هشت منطقه، 23 مرکز خدمات، هشت مدیریت شهرستان تقسیم شد و آغاز به کار کرد.

محمدیان با اشاره به فعالیت و آغاز ثبت‌نام در سامانه جامع پهنه‌بندی در استان سمنان افزود: 23 رئیس مرکز، هشت مدیر شهرستان، نه مدیر سامانه و 109 کارشناس مروج کشاورزی عملیات جمع‌آوری اطلاعات پهنه و همچنین بهره‌برداران در استان سمنان را آغاز کردند.

وی خاطر‌نشان کرد: تاکنون اطلاعات 44 هزار و 20 بهره‌بردار بخش کشاورزی شامل بهره‌برداراران زراعی، باغی، دام، طیور، زنبوردار و گلخانه‌ها جمع‌آوری شده است.

رئیس اداره آمار فناوری و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اطلاعات بهره‌برداران در همه شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده است، به تعداد بهره‌برداران در هریک از شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون اطلاعات سه هزار و 61 بهره‌بردار سمنانی، 13 هزار و 594 بهره‌بردار شهرستان شاهرود و اطلاعات هشت هزار و 425 بهره‌بردار دامغانی در سامانه ثبت شده است.

محمدیان افزود: همچنین اطلاعات هفت هزار و 553 بهره‌بردار شهرستان میامی، چهار هزار و 53 بهره‌بردار گرمساری، سه هزار و 342 مهدیشهری، دو هزار و 298 بهره‌بردار اهل آرادان و اطلاعات یک‌هزار و 694 بهره‌بردار شهرستان سرخه در سامانه ثبت شده است که بر اساس سرشماری کشاورزی سال 93 به تقریب بیش از 98 درصد صحت دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به شاخص‌های اشاره‌شده و اطلاعات ثبت‌شده در این سامانه سازمان جهاد کشاورزی سمنان جزو رتبه های برتر کشور قرار گرفت و از سوی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی تقدیر شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 2 آبان 96، کد مطلب: 13960802000902:www.semnan.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین