پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: تاکنون ۴۸۰ تن گندم و ۷۰ هزار تن جو از کشاورزان فارس به صورت تضمینی خریداری شده است.

شعار سال: احد بهجت حقیقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه از شروع فصل برداشت گندم و جو تاکنون، 480 تن گندم و 70 هزار تن جو از کشاورزان فارس به صورت تضمینی خریداری شده است، اظهار داشت: 70 درصد مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شده و مابقی به صورت تدریجی در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 10 هزار تن آرد در بین روستاییان فارس توزیع شده است، افزود: 45 هزار تن کود اوره نیز از پتروشیمی‌های استان خریداری و درفارس و دیگر استان‌‌ها توزیع شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی فارس با بیان اینکه سال گذشته 5600 تن شیر به صورت خرید حمایتی از دامداران فارس خریداری شد، گفت: سال گذشته پنج هزار تن وش پنبه و سه هزار تن گوجه فرنگی نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد و تمام مطالبات آنها نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در 17 شهرستان فارس 2800 تن کشمش تولید و همه آنها صادر شده است، افزود: امسال یارانه استان فارس در زمینه خرید کشمش 10 میلیارد تومان است.

صادرات یک هزار تن میوه و سبزی به کشور قطر

بهجت حقیقی با بیان اینکه تاکنون یک هزار تن میوه و سبزی از استان فارس به کشور قطر صادر شده است، گفت: به طور قطع میوه و محصولاتی به کشورهای دیگر صادر می‌شود که توجیه اقتصادی داشته باشد و قیمت آن در کشور مقصد بالاتر از کشور خودمان باشد به همین دلیل صادرات محصولی مانند پیاز که در کشور خودمان گران است اما قیمت آن در کشور قطر ارزان‌تر است توجیه اقتصادی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امسال در بحث خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: از اواخر مردادماه خرید سیب از باغداران فارس شروع می‌شود و از آنجا که امسال سال آورد میوه است و به طور قطع استان فارس در این زمینه تولید خوبی خواهد داشت نگرانی‌هایی بابت افت قیمت میوه و ضرر و زیان باغداران وجود دارد به همین دلیل اتحادیه باغداران فارس برای خرید میوه ورود کرده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با بیان اینکه در نوروز 96 در بحث تنظیم بازار میوه شب عید، اتحادیه باغداران استان فارس 1200 تن پرتغال و 1800 تن سیب از باغداران این استان خریداری و ذخیره کردند، افزود: 670 تن پرتغال و 500 تن سیب در استان فارس توزیع شد و مابقی به استان‌های دیگر فرستاده شد.

ایجاد شرکت کشت و صنعت در سپیدان با سرمایه‌گذاری خارجی

وی با بیان اینکه ظرفیتی تحت عنوان شورای ماده 17 در سطح کشور ایجاد شده است که وظیفه آن ایجاد شرکت‌‌های کشت و صنعت است که زنجیره تولید تا مصرف محصولات را در اختیار دارند، افزود: در حال حاضر راه‌اندازی یک شرکت کشت و صنعت در زمینه تولید آب انگور با سرمایه‌گذاری کشور فرانسه برای شهرستان سپیدان در نظر گرفته شده و تاکنون 300 هکتار زمین آن تامین شده است اما راه‌اندازی این گونه شرکت‌ها حداقل به 1800 هکتار زمین نیاز دارد.

بهجت حقیقی با تاکید بر تقویت صنعت زنبورداری استان فارس و با بیان اینکه صاحبان این صنعت در این استان همواره با مشکل کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند، عنوان کرد: امسال سه میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در قالب تامین مالی زنبورداران جذب شده است.

افتتاح چهار پروژه تعاون روستایی در هفته دولت

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس اظهار داشت: همزمان با هفته دولت چهار پروژه تعاون روستایی با اعتبار 1.8 میلیارد تومان افتتاح می‌شود که همه این اعتبارات از بخش خصوصی تامین شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته برای تجهیز و اجرای پروژه‌های تعاون روستایی فارس یک ریال اعتبار دولتی تخصیص نیافت اما سازمان تعاون روستایی فارس با جذب 2.8 میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی مقام اول کشور را در بحث تجهیز و اجرای پروژه‌ها به خود اختصاص داد.

بهجت حقیقی عنوان کرد: در بحث ایجاد اشتغال نیز راه‌اندازی اتحادیه زنان روستایی اتفاق مبارکی بود که سبب ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر از زنان روستایی فارس می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 مرداد 96، کد مطلب: 1492461:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین