پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: امسال با صدور مجوز به تعداد ۱۰۰مورد و برای ۲۳۷۰۰ کلنی زنبور عسل، زنبورداران مراتع حوزه سد لار ساماندهی شدند.

شعار سال: پیمان شفیعی با اعلام این مطلب افزود: با هدف پرورش زنبور و تولید عسل و به منظور بهره برداری بهینه و اصولی از ظرفیت های عرصه های مرتعی لار این ساماندهی انجام شد که این اقدام خود عامل بازدارنده ای در جلوگیری از تخریب مراتع و حفظ تنوع زیستی به شمار می رود.

وی اظهار داشت: برای ساماندهی زنبورداران در مراتع لار، کارشناسانی از این اداره کل و جهادکشاورزی استان تهران از کل این مراتع بازدید به عمل آوردند و هر سامان عرفی را بر اساس وضعیت پوشش گیاهی، تراکم گیاهان گلدار و شهددار، وضعیت منابع آب، راه های دسترسی و ... برای استقرار کلنی ها مکان یابی و جانمایی کردند.

وسعت مراتع حوزه سد لار بیش از ۷۳هزار هکتار است که با توجه به تنوع گیاهی و شرایط اقلیمی، این منطقه قطب مهمی برای پرورش زنبور و تولید عسل بشمار می آید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایانا ، تاریخ انتشار 14 تیر 96، کد مطلب: 45783:www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین