پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده شده که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: مفتی تونس: اشتباه کردم؛ شنبه عید فطر بود!؛ شرط و شروط ورود مک‌دونالد به ایران؛ واکنش نتانیاهو به بیانات رهبر انقلاب و...
شعارسال: تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

در زیر تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد 

 سفر هیأت بزرگ تجاری آلمانی به تهران

یک هیأت بزرگ تجاری آلمانی به سرپرستی وزیر اقتصاد این کشور، روز یکشنبه، پنج روز پس از اعلام توافق اتمی، به تهران سفر می‌کند.یک هیئت بزرگ تجاری آلمانی به سرپرستی زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد این کشور، روز یکشنبه ۲۸ تیر و پنج روز پس از اعلام توافق اتمی ایران و گروه ۱+۵، به تهران سفر می‌کند. به گزارش خبرگزاری آشوشیتدپرس این هیئت در سفر سه روزه‌اش دربارهٔ بازگشت شرکت‌های آلمانی به بازار ایران گفت‌وگو خواهد کرد. براساس گزارش‌ها، وزیر اقتصاد آلمان قرار است با رئیس جمهور و وزیران نفت، صنعت و تجارت، اقتصاد و خارجه و همچنین رئیس بانک مرکزی ایران دیدار کند. این نخستین هیأت اقتصادی اروپایی است که پس از توافق اتمی ایران و گروه ۱+۵ به تهران سفر می‌کند. به نوشته خبرگزاری صدا و سیما، شماری از مدیران شرکت‌های دایملر، مرسدس بنز، فولکس واگن، زیمنس و همچنین فدراسیون صنعت و تجارت آلمان از جمله اعضای این هیأت هستند.

آغاز بررسی قوانین قبل از انقلاب به لحاظ شرعی

مسئول اجرایی شورای نگهبان از آغاز بررسی وضعیت قوانین قبل از انقلاب از لحاظ شرعی در این شورا خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، سیامک ره‌پیک مسئول اجرایی شورای نگهبان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران از آغاز بررسی وضعیت قوانین قبل از انقلاب از لحاظ شرعی خبر داد و گفت: برای وضعیت قوانین قبل از انقلاب، اولویت‌بندی‌هایی در دستورکار قرار گرفته است تا اگر قوانینی مغایرت شرعی داشته مشخص و طبق راهکار متعارف نسبت به اصلاح آن اقدام شود.این خبر مورد توجه گسترده رسانه های فارسی زبان خارج از کشور قرار گرفته است.

 عملکرد سفارت‌خانه‌های ایران زیر ذره‌بین کمیسیون اصل نود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از بررسی عملکرد سفارتخانه‌های ایران در برخی کشورها در کمیسیون اصل ۹۰ به دلیل تخلفات و فعال نبودن آنها خبر داد. محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم، با اشاره به شکایات واصله از تخلفات و مشکلات برخی سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور و مشکلات اتباع ایرانی در کشورهای دیگر گفت: قرار بود برخی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس برای بررسی عملکرد سفارت‌خانه‌ها سفرهایی داشته باشند، اما به دلیل نظر هیأت رئیسه مجلس فعلا سفری انجام نخواهد شد. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین تصریح کرد: ما در کمیسیون اصل 90 برروی مأموریت‌ها و عملکرد سفارت‌خانه‌ها از دولت قبل حساس بودیم و پرونده‌هایی را در مورد تخلفات آنها داشتیم. آقای روحانی هم در ابتدای ریاست‌جمهوری خود به عملکرد ضعیف سفارتخانه‌ها اشاره کرد که اشاره درستی بود. پورمختار ادامه داد: اطلاع داریم که سفارت‌خانه‌های ایران در برخی کشورها آنطور که شایسته است، فعال نیستند و اگر آگاهانه، هوشمندانه و فعالانه عمل کنند، بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌ اقتصادی و بین‌المللی قابل حل است.وی در پایان تأکید کرد: بررسی عملکرد سفارتخانه‌های ایران در تعدادی از کشورها در در دستورکار کمیسیون است و تصمیم داریم با حضور در آن کشورها عملکرد این سفارتخانه‌ها را از نزدیک بررسی کنیم.

آماری از ایرانیان مستحق دریافت سبد غذایی

یک پژوهشگر سیاستگذاری اجتماعی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط مؤسسات دولتی، حدود 15 درصد جمعیت کشور زیر خط فقر هستند. همچنین حدود دو میلیون و 300 هزار خانوار نیز تحت پوشش دائمی امداد و بهزیستی هستند. این در حالی است که حدود 10 میلیون نفر مستحق دریافت سبد غذایی تشخیص داده‌ شده‌اند. به نوشته ایسنا، دکتر امیدی در ادامه افزود: در حال حاضر حدود پنج درصد جمعیت دچار فقر شدید هستند یعنی اگر تمامی درآمدشان را برای تامین غذای مورد نیاز خود صرف کنند باز هم درآمدشان کفاف نمی‌دهد. همچنین 33 درصدی شهری‌ها و 40 درصد روستاییان دچار فقر مطلقند که این میزان در سیستان و بلوچستان به بیش از 60 درصد و در کرمان، کردستان و گلستان به بیش از 50 درصد می‌رسد.

مجلس خبرگان مانند پادگان آماده است


حجت الاسلام رییسی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان اول برای نظریه حکومت اسلامی امام راحل در قالب قانون اساسی ساختارسازی کرد که چگونه حاکمیت دینی می‌تواند همه زوایای قانونگذاری، اجرا، قضا و بخش‌های مختلف حکومت را در برگیرد. این مجلس اگرچه ممکن است هر شش ماه یک بار جلسه تشکیل دهد اما جایگاهی آماده است و جلساتش برکات زیادی دارد و مهمترین مسائل جامعه را رصد می‌کند و این جلسات برای تداوم اسلامیت وجمهوریت نظام ، اطمینان‌بخش است.به نوشته ایسنا وی افزود: مجلس خبرگان رهبری مانند پادگان آماده است که در مواقع خطر می‌تواند نظام و انقلاب را از هرگونه مخاطره حفظ کند. تعیین رهبر، تشخیص وجود صفات رهبری، نظارت بر تداوم صفات موجود در رهبر از جمله تدبیر، مدیریت، شجاعت و حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از وظایف مجلس خبرگان رهبری است.

مفتی تونس: اشتباه کردم؛ شنبه عید فطر بود!

مفتی تونس به دلیل آنکه روز جمعه را عید سعید فطر اعلام کرده بود عذرخواهی کرد و گفت: «اشتباه کردیم، شنبه عید سعید فطر بوده است». به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما از تونس، مفتی تونس که سخنانش از ایستگاه های رادیویی این کشور پخش می شد خطاب به مردم گفت: «در رویت هلال ماه شوال اشتباهی روی داده است و همین اشتباه موجب شد تا جمعه را عید سعید فطر بدانیم اما مشخص شد اشتباهی روی داده و جمعه در تونس آخرین روز ماه مبارک رمضان  و شنبه عید سعید فطر بوده است». وی افزود: «پس از آنکه متوجه اشتباهمان شدیم خواستم از طریق تلویزیون این اشتباه را به گوش شهروندان برسانم اما افرادی صاحب نفوذ مرا از این کار منع کردند در نتیجه جا دارد از همه مردم تونس به ویژه آنان که از این اشتباه متضرر شده اند عذرخواهی کنم».


قبر 700 میلیونی در تهران

قیمت قبر در امام‌زاده صالح تجریش به ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است! واقعیتی که در بیشتر آرامستان‌های تهران به چشم می‌خورد. به نوشته مهر قیمت نجومی قبر در تهران از خبرهایی است که هر چند وقت یک بار به آن پرداخته و سپس به فراموشی سپرده می‌شود. دغدغه‌ای که به شورای شهر تهران کشیده شده و اعضای آن در پی حل این معضل هستند. «مجتبی شاکری» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، هفته گذشته در هفتادوپنجمین جلسه چهارمین دوره این شورا گفته است: «قیمت یک قبر در امامزاده صالح هم‌اکنون ۷۰۰ میلیون تومان است. چه کسی توانایی چنین خریدی را دارد؟ بنابراین باید در این زمینه به صورت جدی رسیدگی شود.» مسأله‌ای که نه تنها امامزاده صالح که دیگر گورستان‌های تهران هم با آن مواجه هستند.


خواننده زیرزمینی کار دست فرهاد کاظمی داد

در پی برخی اخبار درباره رأی کمیته استیناف، فرهاد کاظمی به کمیته اخلاق دعوت شد.  به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، علی اکبر محمدزاده از دعوت فرهاد کاظمی به کمیته اخلاق خبر داد. رئیس کميته اخلاق در اين باره گفت: با توجه به اظهار نظرهای غیرمنطقی و غیر واقع اعلام شده توسط برخی اشخاص که در فضای مجازی و در مورد رای کميته استيناف در پرونده بازیکن راه آهن تهران انتشار پيدا کرده است، آن هم در مورد رایی که هنوز به صورت نهایی صادر و اعلام نشده است و این امر مبین همکاری و ارتباط فرهاد کاظمی با راوی خبر است، نامبرده جهت ادای پاره ای از توضيحات به کميته اخلاق دعوت خواهد شد. به گزارش خبرآنلاین، امیر تتلو خواننده زیرزمینی روز گذشته خبر داده بود كه رای كمیته استیناف درباره باشگاه راه‌آهن به سود این تیم تغییر كرده است و حالا كاظمی كه با این خواننده ارتباط نزدیك دارد، به همین دلیل به كمیته اخلاق دعوت شده است. 


ماجرای کشتار جوانان در یک پارتی در کرج

تصاویر منتشر شده در خصوص کشتار عده ای از مردم در کرج صحت ندارد و شایعاتی است که در فضای مجازی دست به دست می شود. به گزارش خبرآنلاین، تصاویر منتشر شده در خصوص کشتار عده ای از مردم در کرج صحت ندارد و شایعاتی است که در فضای مجازی دست به دست می شود. شاید این متن به دست شما هم رسیده باشد که : «تو کرج ریختن تو یه پارتی و همه رو قتل عام کردن و تصویرش به دست ما رسیده... » اما حقیقت امر چیز دیگری است. این عکسها به حمله تروریستی در عراق را نشان می دهد و ارتباطی با کشورمان ایران ندارد. در این حمله مردان مسلح به ساختمانی در محله زبونه بغداد حمله کرده و حدود 25 زن را به قتل رساندند.


فرار اوباما از دست جاسوس های چینی

رییس جمهور آمریکا و همسر و فرزندانش در جریان سفر اخیر خود به نیویورک حاضر نشدند طبق عرف معمول در هتل" والدورف آستوریا" اقامت کنند.به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک پست مأموران سرویس مخفی به رییس جمهور آمریکا پیشنهاد دادند به دلیل احتمال شنود و جاسوسی از سوی دستگاه امنیتی چین جمعه شب گذشته در یک هتل دیگر در این شهر اقامت کند. اوباما و خانواده اش به منظور شرکت در یک گردهمایی جمع آوری اعانه حزب دموکرات به نیویورک سفر کرده بودند.

شرط و شروط ورود مک‌دونالد به ایران

بعد از بخش آگهی‌های گوگل که دو روز بعد از توافق ایران را در فهرست کشورهایی که باید به آنها سفر کرد قرار داد، اکنون شرکت مک‌دونالد تولید‌کننده فست فود و ساندویچ‌های معروف که به نماد آمریکا شهرت دارند هم رسما اعلام کرد که در تهران نمایندگی می‌پذیرد و فرم ثبت نام الکترونیک نمایندگی‌اش در ایران را گشود. با این حال، رئیس اتحادیه اغذیه فروشان تأکید کرد: کسانی که می‌خواهند در ایران نمایندگی مک‌دونالد بگیرند، باید مواظب کلاهبرداری‌های احتمالی در این زمینه باشند. اسدالله احمدی شهریور به خبرنگار آنا گفت: برای هر گونه فعالیت در زمینه فست فود و اغذیه‌فروشی باید از اتحادیه اغذیه‌فروشان مجوز دریافت شود. وی تصریح کرد: سال گذشته یک برند کنتاکی با استفاده از همین روش و ارائه فهرست‌هایی برای ثبت‌نام افراد، مبالغ هنگفتی کلاهبرداری کرد. احمدی شهریور ادامه داد: اگر قرار باشد مک‌دونالد در ایران نمایندگی داشته باشد، باید تمام مراحل قانونی شامل دریافت مجوز از اداره اماکن، اداره ارشاد و اتحادیه را طی کند. 


درخواست عربستان از حماس
 
یک منبع سعودی ادعا کرد که جانشین ولی‌عهد عربستان از «خالد مشعل» خواسته است ۷۰۰ نیرو برای جنگ یمن در اختیار ریاض قرار بدهد که با تاکتیک‌های حزب‌الله آموزش دیده باشند. به گزارش فارس، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، آخر هفته گذشته به ریاض سفر کرد و برای اولین بار طی چند سال گذشته با شاه این کشور و دیگر مقامات بلندپایه دیدار کرد. این دیدار در نوع خود تحلیل‌های متعددی از آغاز روابط جدید عربستان و حماس به دنبال داشت اما «جمال بن» فعال سیاسی عربستان در فضای مجازی که در دنیای عرب مشهور است، جزئیاتی از دیدار خالد مشعل با سلمان بن عبدالعزیز و بن سلمان فاش کرد. «جمال بن» شنبه صبح در چند توئیت، ادعا کرد: خالد مشعل در این دیدار درخواست دریافت ماهانه ۲۰ میلیون دلار را مطرح کرده و گفته که آن را برای هزینه دولتش در غزه می‌خواهد. رئیس‌دفتر ملک سلمان نیز پاسخ داده که این درخواست در دست بررسی است. در این جلسه –طبق ادعای جمال بن- محمد بن سلمان، جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع کنونی عربستان که فرماندهی جنگ علیه یمن را بر عهده دارد، از مشعل ۷۰۰ نیروی رزمنده فلسطینی درخواست کرده که با تاکتیک‌های حزب‌الله لبنان آموزش دیده باشند زیرا به اذعان او، اینها فقط قدرت رویارویی با حوثی‌ها (رزمندگان جنبش انصارالله)‌ را دارند. 



ورود ۱۰ هزار تن روغن صنعتی به کشور با برچسب روغن زیتون

طی ماه‌های اخیر حجم قابل توجهی از روغن زیتون غیر خوراکی به کشور وارد شده که به جای استفاده در مصارف غیرخوراکی به عنوان روغن زیتون خوراکی به مردم عرضه می شود. این نوع روغن‌ها که با برند خارجی به فروش می‌رسند نباید در مصارف غذایی مورد استفاده قرار گیرند اما سودجویان با صرف نظر از این موضوع، نسبت به عرضه آن به عنوان روغن خوراکی اقدام کرده‌اند. این مسأله باعث شده تا سازمان استاندارد و وزارت بهداشت برای جلوگیری از مصرف این نوع روغن به عنوان روغن خوراکی وارد عمل شوند. محمدرضا هاتفی، رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون در این مورد به خبرنگار فارس، گفت: از حدود 5 ماه پیش، روغن پومس که از تفاله زیتون تولید می‌شود و نباید مصرف خوراکی داشته باشد، به صورت قاچاق به کشور وارد شده و به عنوان روغن زیتون خوراکی در داخل عرضه می‌شود. وی با بیان اینکه این نوع روغن زیتون‌ در تولید خمیر دندان، پماد و کرم مورد مصرف قرار می‌گیرد، گفت: قیمت این روغن‌ها یک سوم قیمت روغن زیتون خوراکی است، ولی در کشور با نرخ روغن خوراکی به مردم عرضه می‌شود. هاتفی توضیح داد: این روغن‌ها در بسته‌بندی‌های 5 لیتری به قیمت 40 هزار تومان به بنکداران عرضه می‌شود، با قیمت 60 هزار تومان به خرده‌فروشان فروخته می‌شود و در نهایت با قیمت 80 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد. وی با بیان اینکه این روغن‌ها سرطان‌زا هستند، گفت: مدیر کل اداره نظارت وزارت بهداشت دستور جمع‌آوری روغن‌های تقلبی زیتون را صادر کرده و در این زمینه اداره استاندارد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و تعزیرات نیز برای جمع‌آوری این روغن‌ها فعال شده‌اند. به گفته وی، حدود 7 تا 10 هزار تن روغن زیتون با مصرف صنعتی به کشور وارد شده که تاکنون تنها حدود 2 هزار تن آن از بازار جمع‌آوری شده است. نایب رئیس انجمن صنایع غذایی تصریح کرد: واردکنندگان نسبت به انبار کردن این روغن‌ها اقدام کرده‌اند تا موضوع جمع‌آوری آنها از بازار به پایان رسد و بعد از آن، دوباره این روغن‌ها را به بازار عرضه کنند. وی در مورد برندهای این نوع روغن‌های تقلبی نیز گفت: این روغن‌ها در مارک‌های ولئو (Vawleo)، پوماس(Pomace)، آلبانو (Albano)، استیلا(Stilla)،زر(Zer)، پانتئولی و urzanoe در بازار عرضه شده اند. 

چرا همه به دنبال ناطق هستند؟

«میانه‌روها تعیین‌کننده نتیجه انتخابات مجلس دهم خواهند بود؛ این را از فعالیت‌های انتخاباتی دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌توان فهمید. دو رقیب از هم‌اکنون همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا در مصاف پیش رو، سهم بیشتری از بهارستان را نصیب خود کنند؛ از همین رو تلاش‌ها برای ائتلاف‌ها آغاز شده است. اصولگرایان تلاش می‌کنند اختلافات و کدورت‌های قدیمی را کنار بگذارند و زیر یک پرچم جمع شوند. آنها در این میان مشکلاتی دارند و طیف افراطی و تندرو هنوز با چهره‌های میانه‌رو آن‌طور که باید به توافق نرسیده است. اصلاح‌طلبان نیز علی‌رغم تلاش برای حفظ انسجام درونی خود بر استفاده از الگوی انتخابات 92 تأکید می‌کنند. استفاده از این الگو یعنی گرایش به سمت میانه‌روها؛ زیرا در آن انتخابات نیز جریان اصلاح‌طلب با گذاشتن تخم‌مرغ‌هایش در سبد یک چهره میانه‌رو به موفقیت رسید. این راهبرد اصلاح‌طلبان در حالی مطرح می‌شود که در دو سال گذاشته جریان اصولگرا بارها سعی کرده است روحانی را فردی از میان این جریان معرفی کند. البته در طرح اصل موضوع چندان هم بیراهه نرفته‌؛ او فردی از میان اصولگرایان است که به‌مرور زمان میانه‌روی پیشه کرده و نهایتاً در ائتلاف با جریان اصلاح‌طلب و با رویکرد اعتدال‌گرایی به پیروزی رسیده است. مسأله وقتی قابل‌تأمل تر می‌شود که می‌بینم روحانی تنها فرد با این ویژگی نیست. افرادی همچون علی مطهری و ناطق نوری نیز در این گروه جای می‌گیرند؛ از همین رو به‌تازگی اظهاراتی در خصوص حضور علی مطهری در فهرست اصلاح‌طلبان شنیده می‌شود. در مورد ناطق نوری نیز وضعیت مشابهی وجود دارد. تلاش‌های دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا حاکی از اشتیاق هر دو جریان برای ورود او به عرصه انتخابات است. حال باید دید که کدام‌یک از ویژگی‌های شرایط سیاسی کشور موجب پیدا شدن این فضا شده است؟»

چه کسی نقش جد نوح را در مذاکرات ایفا کرد؟

وزیر امور خارجه آلمان گفت که بر خلاف اسرائیل، بخش عظیمی از جامعه جهانی از توافق هسته‌ای ایران حمایت کردند. به گزارش صداوسیما، فرانک والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان در گفتگوی اختصاصی با کانال دوم تلویزیون دولتی آلمان ، «زد. دِ. اف» در خصوص توافقنامه هسته‌ای با ایران اظهار داشت: باید توافق هسته‌ای ایران را الگویی برای حل مسالمت‌آمیز سایر مناقشات در نظر آورد. گوینده خبر این شبکه به عنوان نخستین سؤال از وی پرسید: آلمان در این مذاکرات تقریبا نقش یک میانجی را بازی کرد. شما پس از این توافق گفتید که امضای این توافق برای شما نیز یک لحظه بزرگ بوده است. لطفا در این باره بیشتر توضیح دهید. اشتاینمایر در پاسخ گفت: من در این مذاکرات مثل «مِتوشالح» (از شخصیت های اساطیری سامی و جد نوح نبی که بیشترین عمر را در بین شخصیتهای عهد عتیق داشته است) شده بودم. چون 10 سالی بود که با این مناقشه درگیر و نوعی ارتباط حسی با این مساله پیدا کرده بودم. بعد از گذشت 12 سال مذاکره ما به یاد می‌آوریم که همواره گذشته‌ای بی‌نتیجه را تجربه کرده‌ایم و بعد از گذشت 35 سال از سکوت و خاموشی حاکم بر مناسبات ایران و آمریکا و طی شدن سال‌هایی که اوضاع، پیوسته رو به وخامت بود و نیز خطر تهدیدآمیز تقابل نظامی، سرانجام شرایط تغییر کرد و برای دیگران، چشم‌اندازی در گشودن ارتباط با ایران ترسیم شد که موضوع خوبی است و من نیز از آن بسیار خرسندم. 

۵ دلیل اوباما برای برتری توافق هسته‌ای ایران نسبت به سایر گزینه ها

مقام های آمریکایی از جمله «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور پس از دست یابی به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در تلاش هستند دلایلی مبنی بر برتری این توافق نسبت به سایر گزینه ها ارائه دهند و به این ترتیب نگرانی های متحدان خود در ایالات متحده و خاورمیانه درباره این توافق را برطرف کنند.

۱.ادعای این که تنها گزینه جانشین توافق، جنگ است: اوباما همواره ادعا کرده است که تنها دو راه برای توقف ایران برای دست یابی به سلاح هسته‌ای وجود دارد: توافق دیپلماتیک یا جنگ دیگری در خاورمیانه.

وی گفت: «در صورتی که عاقلانه تصمیم نگیریم، نسل های آینده به دلیل اشتباهی که انجام داده ایم به سختی درباره ما قضاوت می کنند.»

۲.مخالفان توافق راه حل بهتری ارائه نکردند: اوباما مخالفان توافق را به دلیل انتقاد از وی به دلیل امتیازات بی شماری که به ایران اعطا کرد، مورد خطاب قرار داد و از آن ها خواست راه حل بهتری ارائه دهند.

وی گفت:« هیچ کدام از مخالفان به من یا مردم آمریکا گزینه بهتری ارائه نکردند.»

مخالفان وی در پاسخ، گفتند اوباما به دنبال راه بهتری نبوده است.

۳.تحریم ها علیه ایران به دلیل حمایت روسیه و چین تاثیر خود را از دست می دهند: رئیس جمهوری ایالات متحده گفت ادامه تحریم ها علیه ایران با وجود حمایت روسیه و چین بی تاثیر هستند.

اوباما گفت با وجود حمایت های روسیه و چین از ایران، حتی نمی توان تحریم های فعلی را علیه این کشور ابقا کرد و به این ترتیب افزایش تحریم ها بی معنا هستند.

۴.بازرسان به رغم محدودیت ها، به تاسیسات هسته‌ای ایران دسترسی پیدا می کنند: اوباما گفت ایران بر اساس توافق، ۲۴ روز فرصت دارد نگرانی های گروه ۱+۵ درباره تاسیسات هسته‌ای خود را برطرف کند.

۵.قرار نیست موضع ایران با توافق هسته‌ای تغییر کند: اوباما گفت انتظار نمی رود ایران با توافق هسته‌ای تغییری در مواضع خود ایجاد کند.

واکنش نتانیاهو به بیانات رهبر انقلاب

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عدم تغییر سیاست ایران در قبال آمریکا گفته که "برخی‌ها گمان می‌کردند که با دادن امتیازات به ایران (در مذاکرات هسته‌ای) سیاست این کشور تغییر خواهد کرد".وی گفته است: ایران علنا اعلام می‌کند که به مبارزه خود علیه آمریکا و هم‌پیمانان آن از جمله اسرائیل ادامه خواهد داد".نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خود درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 افزود: تا زمانی که ایران سیاست خود را تغییر نداده و درخواست برای نابودی آمریکا و اسرائیل را متوقف نکرده است، استحقاق دریافت هیچ امتیاز و مصالحه‌ای را ندارد. رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز گذشته در خطبه های نماز عید فطر، طی بیانات مهمی، بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی مبنی بر ادامه مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومان تأکید کردند.

منبع: تابناک
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین