پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
نماینده تعیین شده از سوی انگلیس برای انجام داد و ستد با ایران، با اشاره به فرصت های موجود در کشورمان ایران را بزرگترین بازار نوظهور جهان از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دانست.

شعار سال:«لرد لامونت» در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت با اعلام این مطلب گفت: ایران چهارمین ذخایر بزرگ نفت دنیا و دومین ذخایر بزرگ گاز جهان را داراست و اگر این دو را در کنار هم قرار دهیم ثروتمندترین کشور جهان از لجاظ انرژی را خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این ایران برخلاف سایر کشورهای تولید کننده نفت جنبه های دیگری را نیز در اقتصاد خود دارد. این کشور دارای مس، روی و آلومینیوم است و صنعت تولید موتور اتومبیل است که ممکن است قصد همکاری با شرکت های خارجی در پروژه های مشترک را داشته باشد.

لامونت که از مقامات اسبق انگلیس محسوب می شود در این مصاحبه در مورد بازگشت سرمایه شرکت های انگلیسی که قصد تجارت با ایران را دارند و سودهایی که نصیب این شرکت ها خواهد شد با خوشبینی کامل صحبت کرده است.

نماینده انتخاب شده از سوی لندن برای داد و ستد با ایران در ادامه از کم کاری بریتانیا در برقراری روابط تجاری با ایران انتقاد کرده و می گوید: تجارت انگلیس مایل ها عقب تر از کشورهای دیگر است. تجارت انگلیس یک بیستم تجارت آلمان، و حتی کمتر از آمریکاست کشوری که داد و ستد برای آن با ایران از لحاظ تئوری و نظری غیر قانونی است. به نظر من یک فرصت فوق العاده وجود دارد.

بر اساس این گزارش، لرد لامونت پیشتر به ایران سفر کرده و قرار است در آینده نیز در راس یک هیئت تجاری مجددا از ایران بازدید کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر,تاریخ انتشار5 بهمن1394,کد مطلب: 3033247, www. Mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین