پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک از برگزاری مراسم خاکسپاری ناخدای ایرانی خبر داد که ۲۱ روز پیش در جریان یورش ماه گذشته گروه موسوم به دزدان دریایی سومالی کشته شده بود و در نهایت وساطت یک ناخدای اماراتی، دزدان دریایی حاضر شدند تا پیکر او را پس بفرستند.

شعار سال: علین افشار، مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک از برگزاری مراسم خاکسپاری ناخدای ایرانی خبر داد که ۲۱ روز پیش در جریان یورش ماه گذشته گروه موسوم به دزدان دریایی سومالی کشته شده بود و در نهایت وساطت یک ناخدای اماراتی، دزدان دریایی حاضر شدند تا پیکر او را پس بفرستند.

براساس اظهارات این مقا صنفی جنازه ناخداحیدر رحمتیساعت ۴ بامداد روز گذشته (یکشنبه، هفتم آبان‌ماه) با یک لنج صیادی به کنارک رسید و در ساعت ۴ بعدازظهر همان روز در آرمستان شهرستان کنارک به خاک سپرده شد.

از قرار معلوم افراد گروه موسوم به دزدان دریایی سومالی در ابتدا قصد داشتند تا بابت پس فرستادن پیکر این دریانورد ایرانی مبلغ ۱۵۰۰ دلار از خانواده او مطالبه کنند اما گویا با میانجی‌گری یک ناخدای اماراتی راضی می‌شوند تا بدون اخذ پول آنرا پس دهند.

ناخدایی که نقش میانجی را برعهده داشته‌اشت از تبار بلوچستانی‌های ساکن امارات محسوب می‌شود و به گفته صیادان ایرانی با این اقدام کار بزرگی را انجام داده است.

ناخدا رحمتی از اهالی شهرستان کنارک و حدود سی‌سال سن‌داشت از او چهار فرزند باقیمانده‌است که بزرگترین آنها یازده سال و کوچکترین آنها یکسال دارند.

با وجود بازگرداندن یک جنازه هنوز باقیصیادانایرانی در بند دزدان دریایی سومالی هستند و از وضعیت آنها خبری نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:552551، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین