پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش با حضور انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب‌افکن، ترابری نیمه‌سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی، شناسایی و شنود الکترونیکی، سوخت‌رسان و انواع هواپیماهای بدون‌سرنشین در منطقه عمومی اصفهان از امروز (سه‌شنبه) به مدت دو روز برگزار می‌شود.

شعارسال: در این همایش که از ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه با رمز «یا ابوالفضل العباس (ع)» در منطقه عمومی اصفهان با مشارکت کلیه پایگاه‌های شکاری و ترابری نیروی هوایی ارتش و با محوریت پایگاه شهید بابایی اصفهان آغاز شده است، هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نهاجا و هواپیماهای جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیکی در ساعات مختلف شبانه‌روز به پرواز در آمده و اهداف از پیش تعیین‌شده را مورد شناسایی قرار خواهند داد.

همچنین تمرین آماده‌باش‌ها، تمرین پدافند غیرعامل بر اساس طرح‌های پراکندگی، تفرقه، استتار، اختفاء، فریب الکترونیکی و اقدامات درون‌سیستمی به اجرا در خواهد آمد و خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی به تمرین تاکتیک‌های نو و ابتکاری در راستای استفاده از مهمات هوشمند بردبلند و نقطه‌زن می‌پردازند.
امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «در این رزمایش انواع هواپیماهای جنگنده بمب‌افکن، ترابری، شناسایی و سوخت‌رسان به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین شرکت دارند»؛ اظهار کرد: هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت براساس تمرین صحنه واقعی نبرد در محیط واقعی جنگ الکترونیک و تداوم عملیات در محیط جنگ‌های نوین و تمرین پدافند غیرعامل با بهره‌گیری از تاکتیک‌های ابتکاری عملیاتی انجام خواهد شد.

وی افزود: هدف رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت اجرای رزمایش‌های تقویمی و سالیانه، ارتقای سطح مهارت فرماندهان در طرح ریزی و کنترل عملیات‌های هوایی در محیط واقعی جنگ الکترونیک، بروز رسانی سامانه‌ها و آزمایش دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشه‌ای از اقتدار رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

روزخوش با اینکه «محور اصلی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، انهدام اهداف زمینی و هوایی است»، تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی ولی امر مسلمین وظیفه تامین امنیت پهنه هوایی کشور را بر عهده دارند و پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار در منطقه است.

انهدام اهداف مهم دشمن فرضی توسط هواپیماهای شکاری بمب افکن نهاجا

با آغاز اولین روز فاز عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای اف۵ و بومی صاعقه با بمب‌های ۵۰۰ پوندی، اهداف فرضی روی باندهای پروازی ایستگاه‌های رادار و سکوهای پرتاب موشک، مخازن سوخت و انبار مهمات درمنطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند.

همچنین هواپیماهای اف۷ مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن، دورایستا و راکت‌های ساخت داخل نیز برای اولین‌بار اهداف حیاتی دشمن فرضی را با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی در عمق منطقه نبرد منهدم کردند.

در ادامه اجرای این رزمایش نیز جنگنده‌های رهگیر اف- ۱۴ به اجرای ماموریت گشت هوایی مسلح، رهگیری هواپیماهای دشمن و انجام ماموریت TOP COVER پرداختند و جنگنده‌های اف-۱۴ و میگ-۲۹ با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد را با موفقیت به اجرا گذاشتند.

در بخش دیگری از این رزمایش عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی‌سیم و باسیم، انواع سامانه‌های تسهیلات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی، مأموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

همچنین هواپیماهای ترابری سی-۱۳۰ در ارتفاع متوسط و شرایط تهدید اقدام به بارریزی تاکتیکی با پشتیبانی هوایی هواپیمای اف۱۴ کردند.

به گفته سخنگوی این رزمایش، افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی، استفاده از مهمات نقطه‌زن و دور ایستا با قدرت تخریب بسیار بالا یکی دیگر از نقاط قوت این رزمایش است و بخشی از توان رزمی نیروی هوایی ارتش را به معرض نمایش می‌گذارد.

اجرای موفقیت‌آمیز «بمباران بردبلند» در رزمایش نیروی هوایی ارتش

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در این رزمایش انتظار داریم نقاط ضعف قبلی خود را برطرف و بدون نقص کار خود را انجام دهیم، اظهار کرد: از نظر من به عنوان فرمانده پایگاه شهید بابایی در جریان برگزاری رزمایش تاکنون به تمام اهداف مورد انتظار دست یافته‌ایم.

وی تصریح کرد: از جمله اهدافی که در جریان این رزمایش تحقق یافت، اجرای عملیات بردبلند با دو مرحله سوخت‌گیری بود که به لطف خدا توسط پرنده‌های یکی از پایگاه‌های بسیار دور انجام شد. همچنین اجرای عملیات بمباران برد کوتاه توسط پرنده‌های F5 و F7 از دیگر اهداف حاصل از انجام این رزمایش بود.

سخنگوی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت گفت: اجرای پدافند غیرعامل در منطقه عملیات از دیگر اهداف رزمایش بود که حاصل شد. در این زمینه منطقه رزمایش را به صحنه جنگ شیمیایی و محل اصابت بمب شیمیایی تبدیل کردیم و طی آن کارکنان نگهداری نیروی هوایی حین انجام کار روی پرنده‌ها، با قرار دادن ماسک روی صورت خود و اجرای پدافند غیرعامل کار خود را بدون توقف ادامه دادند.

انهدام اهداف هوایی توسط هواپیمای شکاری میگ 29

در اولین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، هواپیمای رهگیر میگ29 با استفاده از موشک‌های بهینه شده و ارتقا یافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف هوایی را با موفقیت منهدم کردند.

به گزارش ایسنا، در جریان برگزاری هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، برای نخستین بار پهپادهای تهاجمی مجهز به بمب‌های هوشمند نقطه زن با پرواز برد بلند و در محیط جنگ الکترونیک، با غافلگیری دشمن، سامانه های پدافندی و دور از انتظار دشمن را منهدم کردند.

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در این زمینه اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش تیم های متخصص در حوزه های جنگ نوین حاضر در منطقه رزمایش به مقابله با تک شیمایی دشمن فرضی پرداختند. گروه جنگ‌های نوین نهاجا با بکارگیری انواع سامانه‌های رفع آلودگی بومی سازی شده توسط متخصصان کشورمان به مقابله با حمله شیمیایی دشمن پرداختند.

وی  افزود: هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو 24 و فانتوم  با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعین شده خواهند کرد و هواپیمای اف4 نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی  و انهدام اهداف توسط پرنده های مشابه می‌کند.

سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در ادامه اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش، جنگنده بمب افکن‌های فانتوم، همزمان با اجرای ماموریت TOP COVER توسط هواپیماهای اف-14، به منظور نفوذ در عمق منطقه نبرد، اقدام به سوختگیری هوایی از هواپیمای سوخت رسان در ارتفاع پست کردند، همچنین سوختگیری شبانه هواپیمای سوخو24 به سوخو24 برای اولین بار در ارتفاع پست انجام خواهد شد.

بمباران شبانه توسط جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش

در سومین مرحله از روز اول هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو24 و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعین شده کردند.

در این مرحله از رزمایش هواپیمای اف 4 با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی  و انهدام اهداف توسط پرنده های مشابه کردند.

امیر روز خوش سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در جمع خبرنگاران در این زمینه اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش، جنگنده بمب افکن‌های فانتوم، همزمان با اجرای ماموریت TOP COVER توسط هواپیماهای اف-14، به منظور نفوذ در عمق منطقه نبرد، اقدام به سوختگیری هوایی از هواپیمای سوخت رسان در ارتفاع پست کردند.
وی افزود: همچنین سوختگیری شبانه هواپیمای سوخو 24 به سوخو 24 برای اولین بار در ارتفاع پست با موفقیت انجام شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار 9 آبان 96، کدخبر: 96080905277، www.isna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین