پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۹۰۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: تولید صنایع دستی در ایران گران است و این روند زنگ خطر برای این صنعت محسوب می‌شود.

شعارسال: اسداله عسگراولادی در پاسخ به این سئوال که چرا صنایع دستی ایران به جایگاه مناسب خود در بازار جهانی دست نیافته، اظهارداشت: عدم وابستگی صنایع دستی به کالای وارداتی، فرصت خوبی برای ماست و هر دولتی در این شرایط از چنین پتانسیلی بیشترین بهره برداری را می توانست داشته باشد اما قضاوت کنید که ما با صنایع دستی چه کرده ایم.

وی افزود: عمده صادرات ایران در سه بخش میعانات گازی، پتروشیمی و محصولات سنتی خلاصه می شود که صادرات هر سه بخش نیز رو به افزایش است، اما در این میان صنایع دستی ما به جهت مطابق نبودن با استانداردهای صنایع دستی روز دنیا و همچنین از حیث مسافرتی بودن آن، رشد چندانی نداشته است.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: قیمت تمام شده محصولات صنایع دستی ما بالا است و متاسفانه برای صنایع دستی وام کم بهره نیز صادر نمی شود. کارگاه های صنایع دستی باید از وامهای ارزان قیمت سازمان صنایع بهره مند شوند اگر نه از دست دادن بازارها به دنبال گرانی تولید نهایی به طور تدریجی افزایش می یابد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: برای نمونه ظروف مینای ایران را چین با نیروی کار هندی، امروز 5 برابر ارزانتر از ما تولید و به بازارهای جهانی عرضه می کند. این یک زنگ خطر است.

او افزود: توصیه من به صنعتگران خرد و کلان صنایع دستی این است که به طور کلی خودشان را از کمک های دولتی جدا کنند و به خود متکی باشند، چرا که در عمل دولت هیچ کاری برای آنها نمی کند؛ یعنی اصولا دولت در کنار انبوه دغدغه های فراوانی که دارد، به این کارها نمی رسد و نباید از دولت توقع بیخود داشت.

عسگراولادی تصریح کرد: توقع ما از اتحادیه ها و اصناف است که بیایند و برای شناسایی بازارهای جهانی خودشان دستی بالا بزنند. ما در شرق دور هم نباید از ژاپن و کره جنوبی غفلت کنیم و بازار استرالیا هم فضای مناسبی برای فروش خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز ، تاریخ انتشار: 11آبان1396، کدخبر: 539046: www.bultannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین