پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اراک گفت: مرکز تحقیقات منابع آب به دنبال تحقق انسجام‌بخشی متخصصین حوزه آب در دانشگاه با متولیان امور آب است.

شعار سال: علیرضا فضلعلی درخصوص راه‌اندازی مرکز تحقیقات منابع آب در دانشگاه اراک گفت: این مرکز به صورت تخصصی در حوزه منابع آب فعالیت کرده و به دنبال ارائه تحقیقات و پژوهش‌های تخصصی حوزه آب به متولیان منابع آب استان است.

وی تحقیقات علمی در حفظ کیفیت و کمیت منابع آب را از دیگر اهداف تشکیل این مرکز بیان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این مرکز بدان پرداخته می‌شود، عدم مدیریت مصرف آب و تاثیراتی است که زیاده‌روی در مصرف این مایع حیاتی بر منابع آبی استان بر جای می‌گذارد و هم‌اکنون به یکی از چالش‌های مهم تبدیل شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی احیا و تعادل‌بخشی منابع آب، گفت: در این مرکز به این طرح پرداخته می‌شود و با ارائه شیوه‌های علمی با بهره‌مندی از نظرات متخصصین و کارشناسان بدنبال تعادل‌بخشی در منابع آبی خواهیم بود.

فضلعلی با تاکید بر استفاده از منابع آبی به شکل علمی و اصولی، اظهار کرد: در بهره‌برداری اصولی و علمی از منابع آب به دنبال فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه در حوزه کشاورزی نیز هستیم، چرا که بخش اعظمی از منابع آبی در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و به دنبال تغییر فرهنگ کشاورزی به شیوه سنتی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری با شیوه علمی هستیم که در این مرکز تحقیقاتی بدان پرداخته می‌شود.

وی گفت: ایجاد تعاونی‌های آب‌بران، تولید محتواهای آموزشی به منظور ترغیب مردم برای مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدررفت آب با تغییر الگوی کشت در کشاورزی و نیز مصرف بهینه در حوزه شرب و صنعت از جمله موضوعات دیگری است که در این مرکز تحقیقاتی بدان پرداخته می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه اراکفعالیت‌های فرهنگی و علمی را اصلی‌ترین هدف تشکیل مرکز تحقیقات منابع آب دانست که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی و دانشگاه اراک اجرایی می‌شود و افزود: با ایجاد مرکز تحقیقاتی جامع سامانه‌ای برای تجمیع تحقیقات و پژوهش‌ها تشکیل می‌شود و بنا به نیاز هر طرح یا تحقیقی اعتبار لازم برای اجرایی شدن آن تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: این مرکز به دنبال سیاست‌گذاری جامع در حوزه منابع آبی است و اینکه مجموعه‌های دیگری نیز بخواهند در این حوزه بدون همکاری با این مرکز فعالیت داشته باشند، منافاتی با فعالیت آن ندارد و هدف این مرکز تحقیقاتانسجام‌بخشی بین متخصصین و ساماندهی آنان و ارائه شیوه‌هایی برای عملیاتی شدن طرح‌های پیشنهادی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 15 آبان 96 ، کد مطلب: 96081508679: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین