پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه اربعین فریاد حیات اسلام ناب محمدی در تقابل با استکبار است گفت: اربعین رسانه‌ای برای انعکاس صدای مظلومیت اهل‌بیت(ع) است.

شعار سالحجت‌الاسلام صفر قربانپور  با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: می‌توانیم در راستای اربعین توجه خود را در مبنای ارزش‌هایی که بر اثر خون امام حسین (ع) وسرمایه وجود آن بزرگوار به وجود آمده و امروزدر اختیار جهان اسلام و بشریت قرار گرفته به مبانی اقتصادی و ارزش‌هایی را که بعد از شهادت امام حسین (ع) به وجود آمده از جمله به اربعین امام حسین ( ع) معطوف بداریم.

وی افزود: در شرایط فعلی اربعین می‌تواند پیام آور سه جانبه برای بشریت و دنیا باشد و پیام زنده و جاوید ماندن نهضت امام حسین (ع) ویا به تعبیری فروغ و جاودانگی هدف و نهضت امام حسین (ع) و برکتی که در روز عاشورا در کربلا به وجود آمد و همجنین نهی از منکری که ابی عبدالله اعلام کردند، ضد ضلم بودن حضرت، دفاع از حریم قوانین و ضوابط اسلامی رانشان دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: این‌ها خود جایگاهی ارزشی هستند که نشان می‌دهد اگر دفاع از اهل بیت (ع) وقانون خدا انجام شود گرچه هزینه سنگین کشته شدن برخی افراد را به دنبال دارد اما راه پر رهرویی دارند جون تمام امور مطابق با فطرت است و اگر راهی بنابر فطرت انجام شود در هر شرایطی که زمینه برای آن مهیا شود سر برآورده و جهانیان در برابر آن سر تعظیم فرود می‌آورند.

قربانپور بیان کرد: علیرغم اینکه تمام افراد از زمان یزید تا دنیای فعلی بسیاری از عزیزان تلاش کردند که جلوه امام حسین را خاموش کند یا با شیغیان مبارزه کرده و کشتار‌های عدیده‌ای بوجود آوردند اما به لطف خدا همچنان این راه پررنگ است.

وی ادامه داد: نکته دوم از لحاظ جلوه‌ای یا دیدکاه ارزشی دیگری که در ارتباط با اربعین حسینی داریم این است که امروزه در دنیای اسلامی و غیراسلامی بسیار ارزشمند است که یک جمعیت بسیار فراوان بالای 20میلیونی در دنیای فعلی بدون آنکه بخشنامه حاکمیتی و دستور نظامی وجود داشته باشد و یا به تعبیری بدون آنکه مبانی اداری برای آن حکم فرما باشد مردم با عشق و شور از جای جای کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی حضور پیدا کرده و یک جریان عظیم بین المللی به وجود می‌آورند که این نشان می‌دهد که اگرافراد بر مبانی اعتقادی و قلبی حرکت خود را انجام دهند هیج نیازی به زور و دستور و اجرای دستورالعمل‌های بخشنامه‌ای نداشته و گرایش قلبی بوجود آمده و مردم جذب می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: بنابراین با این نگاه می‌شود بیان کرد امام حسین (ع) همان تعبیری است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند کشتی تجات سفیته هدایت بشریت بوده و مردم برای رفتن به سمت سعادت از این مسیر حرکت می‌کنند و چون یقین دارند که امام حسین (ع) مبنا فیض الهی است و می‌تواند تامین کننده سعادت معنوی و عزت برای افرادی باشد که رهرو این راه هستند.

قربانپور خاطرنشان کرد: قطعا برای خود ما هم پیام آور این است که اگر افرادی می‌خواهند موثر باشند با کمک در دل پدیرش قلبی به وجود آورند و اگرتوانستند با ارتباط با مردم کار‌های خود را با پذیرش قلبی هماهنگ و نهادینه کنند در عمق جان اثر بگذارند ماندگار می‌شوند در غیر این صئرت دیر یا زود پرونده آن‌ها بسته می‌شود و یقینا اسم آن‌ها جر به نام ننگ بر سر زبان‌ها نیست.

وی با اشاره به پیام ارزشی اربعین حسینی اضافه کرد: در راهپیمایی اربعین حسینی دو یا سه سال اخیر اوج دلباختگی عاشقان به متحد شدن آنها است و یا به تعبیری کربلا، نجف و سرزمین دفن معصمان دیگر امروز خود مرکز وحدت است بنابراین جای جای امام حسینی نام امام حسین، حضرت عباس ، امیرالمومنین ودیگر روایت مقدسه امروز مرکز وحدت بشریت شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: کربلا قطب جمع‌ آوری افراد از اقوام مختلف به زبان‌های گوناگون شده و افرادی از کشور‌های اسلامی و غیراسلامی به سمت جایگاه عشق حرکت می‌کنند و در آنجا متحد شده که این مرکز اتحاد می‌تواند گویای این حقیقت باشد که شیعه بر مبنای ارادت به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) و رضای پروردگار عالم جامه افراد است و گویای این حقیقت بوده که دین در نهایت اسلام است و آینده به سمت مبانی دینی واعتقادی پیش می‌رود.

قربانپور بیان کرد: امیدواریم که به لطف خداوند تعجیل در ظهور ملتزم خون امام حسین (ع) انجام شود تا بتوانیم با ارادت به امام حسین (ع) مسیر تکمیل هدف امام حسینی را به خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیاده روان و دوستداران اهل بیت (ع) چه در اربعین حسینی در کربلا و چه در شهر‌های متعدد حضور پیدا می‌کنند باید مبنای آنها مبنای ارادت واقعی بوده و صرفا احساس نباشد و همچنین عمق معرفت آنها زیاد باشد و به کار‌های سوری اکتفا نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: رعایت ضوابط از نکات مهمی است که باید رعایت شود به این صورت که اگر شخصی قصد پیاده روی اربعین را دارد باید در مناطق دیگر ضوابط قانونی و رعایت حقوق شهر‌ها را داشته باشد و اقدامات غیرقانونی هدف مسیر نباشد بنابراین باید تلاش کنند که ضابطه مند و منظم باشند ضمن اینکه باید حرمت مرجعیت عراق هم محفوظ بماند چون مراجع گرانقدری در آنجا وجود دارد و مقام معظم رهبری هم تاکید دارند که از حفظ حرمت مرجعیت عراق به هیج وجه کاسته نشود و رعایت حداکثری برای آن انجام شود.

قربانپور خاظرنشان کرد: رعایت حدود عملیاتی زائر از جمله رعایت بهداشت؛ نظم و آنچه که برای جهان اسلام و غیر جهان اسلام پیام آور است انجام شود و ما باید علاوه بر اینکه در اجتماعات بزرگ کنار هم قرار گرفته و اقدامات اعتقادی انجام می‌‌دهیم نشان دهیم انسان‌های منظم، اخلاقی و خوش اخلاق هم هستیم و هم مسائل اخلاقی، عرفانی و هم مسائل اجتماعی را راعایت می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 18 آبان 96، کدمطلب:1569177، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین