پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
«دونالد ترامپ» برای باز کردن مسیر افزایش صادرات نفت آمریکا به بازارهای آسیایی و اروپایی، بشکه‌های نفت ایران را هدف قرار داده و چه بسا یکی از دلایل برای هوا کردن «برجام» کاهش صادرات نفت ایران و جایگزین کردن آن با شیل اویل‌های آمریکایی است.

شعارسال: ترامپ راه انداختن یک جنگ تمام عیار نفتی با ایران را در دستور کار قرار داده و حتی «رایان زینک» وزیر کشور آمریکا اخیرا اعلام کرده است: طرح انرژی «دونالد ترامپ» برای کاهش سودهای نفتی تهران و با هدف مهار برنامه موشکی ایران اجرا می‌شود.

همزمان با مرور این تغییر و تحولات، آمریکایی ها بزرگترین بازار نفت و میعانات گازی ایران در آسیا یعنی کره جنوبی را هدف قرار داده و با ارائه پیشنهادهایی قرارداد بزرگی با SK بزرگترین پالایشگر نفت کره جنوبی امضا کردند.

کره جنوبی در ماه سپتامبر به واردات نفت خود از ایران و آمریکا ادامه داد و باعث شد میزان خرید نفت از دیگر مناطق خاورمیانه کاهش پیدا کند زیرا پالایشگران این کشور اقداماتی را برای تنوع بخشی به منابع عرضه خود و نیز کاهش هزینه‌ها انجام داده اند .

شرکت نفت کره جنوبی (KNOC ) با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: واردات نفت از ایران در ماه سپتامبر نسبت به زمان مشابه پارسال با ۲۴ درصد افزایش تقریبا به ۳۹۱ هزار بشکه در روز رسیده است.

میانگین واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در 9 ماهه نخست سال 2017 میلادی هم به ۴۲۳ هزار بشکه در روز رسید که این نرخ ۴۸ درصد بیشتر از دوره مشابه سال ۲۰۱۶ بوده ضمن آنکه جایگزین کردن نفت ایران با نفت کشورهای خاورمیانه همچون عراق و عربستان 3 تا 4 دلار صرفه‌جویی برای پالایشگران کره‌ای به همراه داشته است.

البته این روی خوش سکه شانس نفت ایران در کره جنوبی بوده و کره به صورت غیر قابل تصوری حجم واردات نفت از آمریکا را در دستور کار قرار داده به طوری‌که واردات نفت کره جنوبی از آمریکا در ماه گذشته با ۵۶ درصد افزایش به ۱۶۶ هزار بشکه در روز رسیده است.

از سوی دیگر بزرگترین مشتری نفت ایران در کره جنوبی به نام SK که دست بر قضا بزرگترین پالایشگر کره هم بوده اخیرا قراردادی برای واردات 7.5 میلیون بشکه نفت تا ژانویه سال آینده با آمریکا امضا کرده است.

البته آمریکایی‌ها برای باز کردن جا برای بشکه‌های نفت خود در کره جنوبی پیشنهادهای قیمتی قابل توجهی هم به پالایشگران این کشور آسیایی ارائه کرده اند تا شعله‌های جنگ نفت بین ایران و آمریکا در بازار کره جنوبی بیش از گذشته افروخته شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نفت و انرژی ایران، تاریخ انتشار: 17آبان1396 ، کدخبر: 17001: www.enenews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین