پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
با جایگزین شدن نفت آمریکا و عراق به جای نفت ایران در هند ایران مسیر تانکرهای خود را از جنوب شرقی آسیا به اروپا تغییر داد.

شعارسال : براساس آمارهای رسمی وزارت نفت، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به 29 سپتامبر، با 2 دلار و 2 سنت افزایش به 57 دلار در هر بشکه رسید.

همچنین ارزش نفت خام سنگین ایران نیز به 54 دلار و 53 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته قبل از آن، یک دلار و 49 سنت افزایش نشان می‌دهد.

با این حساب میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال 2017 تاکنون، 49 دلار و 66 سنت برای هر بشکه بوده است.

کارشناسان بازار انرژی معتقدند افزایش تولید شیل اویل و مشوق‌های تولید از جمله صادرات نفت آمریکا موجب شده است تا تولید شیل اویل ها در آمریکا بالارود و این روند موجب شده است تا قیمت نفت برای سال آتی میلادی نیز در همین حدود باقی بماند.

از سوی دیگر آمریکایی ها که تا چند سال گذشته فقط به دنبال بالابردن ذخایر استراتژیک خود بودند اکنون فضا را برای صادرات نفت باز دیدند و از این جهت نفت خود را روانه بازارهای آسیایی کردند تا فضا را برای بازارهای نفت دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا محدود کنند.

در حال حاضر کشورهای چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و برخی از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه، هلند، یونان، اسپانیا و ترکیه در فهرست خریداران نفت خام و میعانات گازی ایران جای دارند که صادرات 2 میلیون و 600 هزار بشکه ای نفت و میعانات گازی ایران بین این کشورها تقسیم می شود.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته چین و هند بزرگترین مشتریان نفت خام ایران هستند که بیش از یک میلیون بشکه از ایران نفت خریداری می‌کنند ،با این حال هند به دلایل سیاسی خرید نفت خود را از ایران کاهش داده است.

حجم صادرات نفت ایران به هند در ماه اوت در مقایسه با ژوئیه 167 هزار بشکه در روز کاهش یافته و همزمان با این کاهش فروش نفت ایران به فرانسه و ایتالیا در ماه اوت در مجموع افزایشی 100 هزار بشکه ای در روز را تجربه کرده است.

در ماه اوت ایران به طور متوسط روزانه 160 هزار بشکه نفت به ایتالیا و 133 هزار بشکه نفت به فرانسه صادر کرد که با احتساب افزایش فروش نفت به ترکیه و تبدیل به بزرگترین تامین کننده نفت این کشور عملا نفت ایران به جای هند به سمت کشورهای اروپایی رفته است.

ایران در ماه سپتامبر حدود 430 هزار بشکه میعانات گازی به مقاصد آسیایی صادر کرد که کره جنوبی با توجه به اینکه میزبان نیمی از میعانات گازی ایران بود بزرگترین مشتری میعانات گازی ایران محسوب می‌شود.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:16مهر 96،کدخبر: 13960716000635،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین