پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۱۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳
دبیر انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه موفقیت طرح خرید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی نیازمند هدف گذاری است، گفت: باید بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اهداف این طرح را بازنگری کنند.

شعارسال: «حبیب الله انصاری» روز شنبه در نشست خبری، درباره برنامه بانک مرکزی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای اجرای مجدد طرح خرید کالای ایرانی، اظهار داشت: این طرح چهار سال پیش به منظور فراهم کردن زمینه خرید لوازم خانگی به مبلغ 100 میلیون ریال (10 میلیون تومان) با سود 12 درصد مطرح شد.

وی تصریح کرد: در ابتدا مقرر شد کارت ها تنها برای خرید کالاهای ساخت داخل و شرکت های دارای جواز تولید اختصاص یافت اما بعد از یک سال اعتبار این کارت ها به 60 میلیون ریال ( 6 میلیون تومان) کاهش یافت و تنها جامعه هدف بازنشستگان را شامل می شد که این شرایط به هیچ وجه مورد تایید انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی نیست.

انصاری اظهارداشت: هدف اجرای این طرح پایه ریزی بازار بالقوه و ایجاد رابطه بین تولیدکننده و مصرف کننده و نیز تسهیلات دهی برای افرادی که قدرت خرید ندارند، تعیین شد؛ بنابراین باید بازنگری لازم توسط بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی انجام شود.

** اصناف و اتحادیه ها نمی توانند مجوز تولید صادر کنند

دبیر انجمن لوازم خانگی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان زیرپله ای مساله شوم اقتصاد کشور است، گفت: تنها وزارت صنعت، معدن و تجارت صلاحیت صدور جواز تولید به شرکت ها را دارد و اصناف و اتحادیه ها نمی توانند مجوز تولید صادر کنند.

انصاری که به بهانه برپایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در محل این انجمن با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: باید با شرکت هایی که مجوز تولید ندارند، برخورد شود و از سوی دیگر کیفیت محصولات شرکت هایی که مجوز تولید دارند نیز بررسی شود.

وی اظهارداشت: اکنون کیفیت کالاهای تولیدی اهمیت زیادی دارد این کیفیت تنها شامل استاندارد ایمنی و بهداشت نیست بلکه شامل زیبایی، سهولت در استفاده، رنگ، نصب و راه اندازی، ارگونومی و خدمات پس از فروش نیز از معیارهای کیفیت است که باید تولیدکنندگان به آن توجه کنند.

** برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی

دبیر انجمن لوازم خانگی از این صنعت به عنوان یکی از رشته های شتاب دهنده توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: این صنعت با آحاد مردم روستایی و شهری در ارتباط بوده و جزء لاینفک زندگی است و از طرفی با صنایع بالادستی فولاد، مس و آلومینیوم نیز ارتباط دارد.

وی اظهار داشت: لوازم خانگی را می توان در سه بخش لوازم انرژی بر همچون گرمایشی، سرمایشی، برودتی و لوازم آشپزخانه، لوازم غیرانرژی بر همچون ظروف و تولید قطعات خلاصه کرد.

به گفته انصاری در بخش تولید قطعات تنها کمپرسور یخچال و یخچال فریزر از خارج وارد می شود و بقیه قطعات در داخل تولید می شود.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه سالیانه لوازم خانگی نقش مهمی در معرفی توانمندی های تولیدکنندگان داخلی دارد برهمین اساس هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با حضور 294 شرکت داخلی و 136 شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.

انصاری گفت: حضور شرکت های ایرانی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی نسبت به پارسال 13 درصد افزایش داشته و در مقابل حضور شرکت های خارجی نسبت به پارسال 6 درصد کاهش داشته است.

دبیرانجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: گردش مالی تولید لوازم خانگی کشور هشت میلیارد دلار است و 75 درصد انواع لوازم خانگی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

وی تاکید کرد: لوزام خانگی تولیدی در ایران از نظر کیفیت با کالاهای کشورهای چین، کره جنوبی، برزیل، ترکیه و آمریکا قابل رقابت بوده و برخی محصولات داخلی تا 50 درصد ارزان تر از مشابه خارجی است.

به گفته انصاری برخی محصولات لوازم خانگی همچون کولر آبی، بخاری گازی، آب گرمکن، اجاق گاز، چرخ خیاطی و ماشین لباسشویی به کشورهای دیگر صادر می شود و سالیانه بیش از 300 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی بیان کرد: 400 واحد تولیدی کوچک و بزرگ به صورت رسمی در کشور فعال هستند و یکصد هزار نفر نیز به صورت مستقیم در این واحدها اشتغال دارند.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی با هدف معرفی توانمندی های صنعت لوازم خانگی کشور، ارائه نوآوری ها و ابتکارات چرخه تولید لوازم خانگی، بررسی نظرات مشتری، توسعه بازار داخلی و صادرات، ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخل، ایجاد زمینه مشارکت سرمایه گذاران خارجی و با شعار «زندگی شیرین ایرانی، در خانه زیبای ایرانی، با لوازم خانگی خوب» از دوم تا پنجم آذرماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 20آبان1396 ، کدخبر: 82726258 : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین