پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر مالیات مصرف کننده و توزیع کننده نیز از تولیدکننده دریافت می‌شود، پیشنهاد کرد صنعت بر مبنای شاخص‌هایی چون اشتغال‌زایی و خروج ارز شامل معافیت‌های آمایشی شود.

شعارسال: محمدرضا دیانی، درباره بحث‌های مطرح شده مبنی دو رقمی شدن مالیات بر ارزش افزوده صنعت، اظهار داشت: خطرناک‌ترین سیاست مالیاتی این است که از بخش‌های مولد اقتصاد کشور، مالیات دریافت و به این بخش‌ها فشار زیادی وارد شود.

وی با بیان اینکه مدیران و سیاست‌های مالیاتی زمانی موفق خواهند بود که از فرار مالیاتی جلوگیری شود، افزود: کنترل‌ها باید در این بخش بیشتر باشد، نه اینکه به بخش تولید فشار بیاورند و مثلاً از یک طرف، صنعت را تحت فشار قرار دهند و از طرف دیگر بخواهند به این بخش کمک کنند. این سیاست مانند آن است که با ضربه زدن به زیر پای یک نفر باعث زمین خوردن او شویم و سپس دستش را بگیریم و بخواهیم بلندش کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه صنعت، بار مالیاتی شبکه توزیع را برعهده دارد، تصریح کرد: مالیات تولید، شبکه توزیع و مصرف‌کننده از صنعتگر گرفته می‌شود که سیاست غلطی است و تلاش‌های دیگر دولت برای حمایت از صنعت را خنثی می‌کند. به همین دلیل باید از خنثی‌سازی حمایت‌های صنعتی کشور جلوگیری شود و دولت و مجلس در مورد چنین مسائلی به طور جامع به همه مسائل نگاه کنند.

دیانی در پاسخ به این سؤال که آیا جلسه‌ای در این مورد با شما برگزار شده است؟ گفت: خیر، نه از طرف دولت و نه از طرف مجلس جلسه‌ای برگزار نشده است.

وی با تأکید بر اینکه چنین سیاست‌هایی به صورت یک طرفه اعمال می‌شوند، افزود: این تصمیم‌ها منجر به شکست می‌شوند و باعث تخریب صنعت خواهد شد، در عین حال تمام برنامه‌های صنعت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

دیانی پیشنهاد کرد بار مالیات بر ارزش افزوده از روی دوش تولیدکنندگان برداشته شود، زیرا هر چقدر دیرتر این اتفاق بیفتد، آفت‌های ایجاد شده بیشتر خواهد بود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه نمی‌گوئیم مالیات بر ارزش افزوده باید حذف شود، گفت: بار پرداخت مالیات مصرف‌کننده بر دوش تولیدکننده است که آفت بزرگی در رقابت تولیدات داخلی با محصولات وارداتی است.

وی ادامه داد: از تولیدکنندگان، مالیات عملکرد دریافت می‌شود و در مقابل، تسهیلاتی برای اشتغال و مسائل امنیتی کشور اختصاص می‌یابد، در حالی که اگر مالیات‌های صنعتی به سمت معافیت‌های آمایشی حرکت داده شوند، باعث رشد این بخش خواهد شد.

وی توضیح داد: باید با شاخص‌گذاری‌های دقیق، صنعت و مشوق‌های مالیاتی با یکدیگر مطابقت داده شوند.

دیانی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی اثربخش نیستند، گفت: اگر این معافیت‌ها بر اساس شاخص‌گذاری‌های دقیق صورت گیرد، صنعت همراه با آن، رشد خواهد کرد، مثلاً میزان تأثیرگذاری صنایع در اشتغال‌زایی یا قرار گرفتن صنایع در مناطق تأثیرگذار و همچنین رقابتی بودن تولیدات و جلوگیری از خروج ارز مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

هادی قوامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته بود: در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده قانون مالیات‌های مستقیم نیز تغییراتی پیدا می‌کند، به عنوان مثال مالیات شرکت‌ها از 25 درصد به 20 درصد کاهش پیدا می‌کند و نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای کالاهای اساسی 6 درصد و برای سایر کالاها 12 درصد در نظر گرفته می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:5آبان1396، کدخبر: 13960802001630 : www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین