پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
یک روز پس از تایید خبر تعطیلی 6 آذر ماه توسط سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، علی مطهری، نایب رییس مجلس از احتمال لغو تعطیلی ۸ ربیع‌الاول با ارائه یک طرح خبر داده است.

 شعارسال : شمار روزهای تعطیل در تقویم ایران سال‌ها است که مورد منافشه و اختلاف میان نمایندگان است. گاهی نماینده‌ای خواستار کاهش آن می‌شود و گاهی نیز نظرات موافق دیگری در رسانه‌ها منتشر می‌شود. سال 96 اما براساس آنچه که در تقویم آمده، اگر مناسبت‌های ماه‌های قمری‌اش تغییری نکند، در کل 21 روز تعطیلات رسمی دارد که از این 21 روز، 5 روزش مربوط به تعطیلی‌های نوروز بوده است. با این حال اما مناقشه‌ امروز بر سر افزوده شدن یک روز تعطیلی بیشتر در تقویم سال 96 است. تعطیلی که قطعا اگر رسما تایید شود از سال‌های بعد به تعطیلات رسمی یک روز اضافه می‌شود.

همه چیز از یک آگهی در روزنامه‌ رسمی ایران آغاز شد. یک برش از آگهی روزنامه که حکایت از آن داشت که 6 آذر ماه سال 96 به موجب مصوبه مجلس در جزء ح بند ۵ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که در ۲۷ بهمن ۹۵ به تایید شورای نگهبان رسیده هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) تعطیل رسمی تعیین شده است.

خبر تعطیلی 6 آذر کم‌کم به فضای مجازی راه یافت و کاربران شبکه‌های مجازی خوشحال از این خبر به دنبال صحت و سقم آن، خبر تعطیلی را دست به دست می‌کردند. این موضوع به رسانه‌ها نیز رسید و بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اولین کسی بود که خبر تعطیلی 6 آذر را تایید کرد و درباره دلیل عدم ثبت این تعطیلی در تقویم گفت: احتمالا به دلیل انتشار این مصوبه قانونی در روزنامه رسمی در اوایل سال جاری این تعطیلی در تقویم سال ۹۶ ثبت نشده است.

هنوز یک روز از تایید سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نگذشته است که علی مطهری، نایب رئیس مجلس در یادداشتی از احتمال لغو تعطیلی ۸ ربیع‌الاول با ارائه یک طرح خبر داده است. به گزارش ایسنا، او نوشته است:

«تعطیلی هشتم ربیع‌الاول که امسال مصادف با ۶ آذر است، یک خطا و موجب وهن مجلس شورای اسلامی است. هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و طبعا روز آغاز امامت حضرت ولیعصر (ع) است. سوال این است که چه ضرورتی برای تعطیلی این روز هست؟ اولا مردم در این روز باید عزا بگیرند یا شادی کنند؟ ثانیا فلسفه تعطیلی یک روز آن است که مناسبت مربوط بزرگ داشته شود. آیا این بزرگداشت با تعطیلی بهتر انجام می‌شود یا با دایر بودن ادارات و بخش خصوصی و مطبوعات که هر یک می‌توانند برنامه‌ای و مطلبی داشته باشند؟ ضمنا این روز مجاور نهم ربیع‌الاول است که برخی شیعیان تندرو برنامه‌هایی اجرا می‌کنند که مخالف وحدت اسلامی و مضر به حال دنیای اسلام است.

علاوه بر این نحوه تصویب این تعطیلی هم قابل توجه است. این تعطیلی بنا به توصیه یکی از مراجع صورت گرفت - در حالیکه برخی مراجع نیز موافق نیستند- و به همین دلیل بدون تناسب در میان مواد و بندهای قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ کشور و غفلت نسبی نمایندگان در مجلس نهم به تصویب رسید و البته شورای نگهبان مخالفت کرد و بررسی آن به مجلس دهم کشیده شد و در مجلس دهم نیز با لطایف‌الحیل اجازه صحبت به مخالف و موافق داده نشد و به صورت مرموزی تصویب شد. ان‌شاءالله با ارائه طرحی این تعطیلی لغو خواهد شد

 

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:21 آبان 96، کد خبر:726630،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین