پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی استان گیلان گفت: به‌منظور توانمندسازی فعالان اجتماعی و پرورش مددکاران اجتماعی کنفرانس یک روزه خبری مددکاری اجتماعی و مطالبه‌گری ۲۵ آبان‌ماه به‌صورت رایگان در رشت برگزار می‌شود.

شعار سال: جواد اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه انجمن مددکاری اجتماعی استان گیلان کمتر از یک سال است که فعالیت خود را در استان آغاز کرده است اظهار داشت: انجمن مددکاری اجتماعی استان گیلان شعبه‌ای از انجمن مددکاری اجتماعی کشور محسوب می‌شود.

رئیس انجمن مددکاری استان گیلان با بیان اینکه سیاست‌های انجمن مددکاری اجتماعی در راستای علمی بودن حوزه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی فعالان اجتماعی و پرورش مددکاران اجتماعی از اهداف بلند‌مدت این انجمن است.

اسماعیل‌پور از برگزاری کنفرانس آموزشی یک روزه خبری با عنوان "مددکاری اجتماعی و مطالبه‌گری" در استان گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه این کنفرانس با حضور رئیس انجمن علمی‌مددکاری اجتماعی کشور در رشت برگزار می‌شود تصریح کرد: این کنفرانس 25 آبان ماه به‌صورت رایگان در رشت برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: با گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، خلأ وجود دانش اجتماعی در کشور و کمبود نیروهای متخصص در حوزه مددکاری اجتماعی همواره یک حلقه مفقوده در یاری رساندن به آسیب دیدگان اجتماعی در جامعه وجود دارد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: آشنایی فعالان حوزه‌های اجتماعی با نقش و سهم مددکاری اجتماعی در برون رفت از معضلات اجتماعی از اهداف این انجمن است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، فقر، بیکاری، بزهکاری، خودکشی و خیانت‌های زناشویی همواره از آسیب‌های جدی در جامعه امروز هستند گفت: آسیب‌های مذکور در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای را در جامعه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای کاهش آسیب‌های مذکور مددکاران زیادی در تشکل‌های مردم نهاد وجود دارند اما به‌علت عدم کار و تخصص حرفه‌ای در این حوزه ابتر باقی می‌ماند افزود: بخشی از برنامه‌های اثرگذار در حوزه مددکاری اجتماعی دولتی محسوب می‌شود.

اسماعیل‌پور با تاکید بر اینکه مددکار اجتماعی حلقه واسط بین آسیب دیده اجتماعی و افراد در معرض آسیب با دستگاه‌های متولی دولتی است بیان کرد: مادامی که مددکار اجتماعی روحیه مطالبه‌گری خود را تقویت نکند به‌طور یقین هیچ یک از گروه‌های آسیب دیده مدیریت صحیح نمی‌شوند.

وی عدم مدیریت صحیح مددکاری اجتماعی را موجب عدم قدرت بازتوانی، بازگشت به جامعه و جامعه‌پذیری افراد آسیب‌ دیده عنوان کرد و افزود: روحیه مطالبه‌گری مددکار اجتماعی موجب افزایش و استحکام حلقه واسط آسیب‌دیدگان با دستگاه‌های متولی است.

اسماعیل‌پور با اشاره به برگزاری کنفرانس مددکاری اجتماعی و مطالبه‌گری در رشت گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و گردشگری گیلان و ورود فرهنگ‌های مختلف به استان، این کنفرانس آخرین تهدید‌های آسیب‌ شناختی و مشکلات اجتماعی را در اختیار فعالان اجتماعی و اصحاب رسانه استان قرار می‌دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 22 آبان 96، کد مطلب: 1571788 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین