پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر با اشاره به مطالبه کشاورزان حوزه انتخابیه اش مبنی بر رهاسازی بیشتر آب از سد مارون گفت: عدم تامین آب کشاورزی نابودی کشت پاییزه را در پی دارد.

شعارسال: اقبال محمدیان، با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان خوزستان و حضور در دو شهرستان رامهرمز و رامشیر، گفت: در این جلسه که مجمع نمایندگان استان خوزستان نیز حضور داشتند بر ضرورت رفع مشکل آب شرب و کشاورزی در شهرستان های این استان تاکید شد.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت احیای زمین های کشاورزی استان خوزستان، افزود: متاسفانه در حال حاضر کمبود آب برای آبیاری زمین های کشاورزی به ویژه در دو شهرستان رامهرمز و رامشیر مشکلات بسیاری را برای کشت پاییزه رقم زده است.

وی با بیان اینکه تنها راه معیشتی مردم در بسیاری از شهرستان های استان خوزستان کشاورزی است، تصریح کرد: درگیری کشاورزان این استان با کمبود آب، کشت محصولات را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده به گونه ای که کشت پاییزه در این برخی از شهرستان های این استان متوقف شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به آزادسازی آب سد مارون همزمان با حضور وزیر نیرو در استان خوزستان برای مدت محدود و رفع مشکل کشاورزان، گفت: متاسفانه شهرستان رامشیر دو کانال آبی که از این سد آب دریافت می کرده با میزان آب محدود توانایی سیراب کردن زمین های کشاورزی را نداشته که این خود به اوج گیری نارضایتی ها منجر شده و در نتیجه آن کشاورزان در مقابل فرمانداری شهرستان تجمع کرده اند.

محمدیان ادامه داد: باید دریچه های سد مارون برای آبیاری زمین های کشاورزی استان هر چه سریع تر باز شود در غیر این صورت کشت پاییزه در استان خوزستان تحت شعاع بی آبی از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی توجهی به تامین آب کشاورزی در استان های کمتر برخوردار از نعمت آب علاوه بر نابودی محصول ضربه مهلکی بر بدنه اشتغال استان وارد می کند از این رو دولت باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 22آبان1396 ، کدخبر: 356139: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین