پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
دهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی با شعار «به سوی فرهنگ توسعه برای پیشرفت کشورهای اسلامی» در شهر «خارطوم»، پایتخت سودان برگزار می‌شود.

شعارسال : دهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در سودان به مناسبت انتخاب شهر «سِنّار» این کشور به‌ عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار می‌شود.

 این اجلاس از روز سه شنبه (۳۰ آبان‌ماه) آغاز می‌شود و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

اجلاس مذکور به همت سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی (آیسسکو) و با همکاری وزارت فرهنگ سودان و با هماهنگی دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود و وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان، کارشناسان و نمایندگان سازمان‌های عربی، اسلامی و بین‌المللی در آن حضور دارند.

در ابتدای این اجلاس، گزارش مدیرکل آیسسکو درباره اجرای راهبرد فرهنگی جهان اسلام و گزارش پایانی پانزدهمین نشست شورای مشورتی مکلف به مسئول اجرای این راهبرد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و اعضای جدید کمیته میراث جهان اسلامی انتخاب می‌شوند.

در روز دوم این اجلاس، شرکت‌کنندگان راهی شهر «سِنار»(پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی در منطقه عربی) می‌شوند تا در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی ـ رسانه‌ای شهر سنار و موزه این شهر و روستای توریستی و گردشگری این منطقه شرکت کنند.

شایان ذکر است، دور نخست اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای اسلامی در سال ۱۹۸۹ میلادی در سنگال برگزار شد و مقرر شده بود که مشهدالرضا در سال ۲۰۱۷ میلادی میزبان دهمین اجلاس وزرای کشورهای اسلامی باشد که آیسسکو این میزبانی را به سودان داد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن، تاریخ انتشار:24 آبان 1396، کدخبر: 3663686،www.ikna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین