پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: تا جایی با اروپایی‌ها همراهی داریم که آنان در بعد دفاعی و مسائل داخلی ما دخالت نکنند.

شعارسال: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به هدف برخی از کشورهای اروپایی چون فرانسه برای مهار توان دفاعی کشورمان گفت: توان نظامی ما دفاع محور است نه هجوم محور، از سوی دیگر دفاع حق مشروعی است که در همه ادیان الهی، تاریخ، سیره بزرگان، عرف و قوانین بین المللی وجود دارد.

وی با تاكيد بر اينكه تسلیحات ما کاملا صلح آمیز است، ادامه داد: آمریکایی‌ها بارها علیه ما تهدید نظامی كرده‌اند و كاملا طبیعی و حکم عقلی است که خودمان را در این زمینه تقویت کنیم.

ذوالنوری با بيان اينكه در مسائل دفاعی اجازه دخالت به هیچ قدرتی را نمی‌دهیم و از آنان اجازه نمی‌گیریم، تصريح كرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اروپایی‌ها همراه با آمریکایی‌ها در جلوگیری از تقویت دفاعی ما حرکت کرده‌اند اما باید از خودشان بپرسند که چه نتیجه‌ای گرفته‌اند؟

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس افزود: وضعیت دفاعی ما به گونه‌ای است که اگر همه دنیا هم مخالفت کنند، نمی‌توانند جلوی تقویت بنیه دفاعی ایران را بگیرند چرا كه از صفر تا صد آن بومی‌سازی شده است و بر توان داخلی مان تکیه داریم.

وي تاكيد كرد: برای ما اهمیتی ندارد که دیگر کشورها از تقويت توان دفاعی ايران خوششان بیاید یا نیاد، ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و نیازی نداریم که با کشوری هماهنگ کنیم و يا از آنان اجازه بگیریم.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: تا جایی با اروپایی ها همراهی داریم که آنان در بعد دفاعی و مسائل داخلی ما دخالت نکنند اما اگر بنا باشد مسائل دفاعی ما را که هیچ رابطه‌ای با بحث برجام ندارد به هم گره بزنند، زمانش فرا می‌رسد که ما هم در روابطمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی و NPT تجدیدنظر کرده و پروتکل الحاقی را که یک جانبه اجرایی کرده‌ایم الغا کنیم چرا كه ما به شدت روی مواضع دفاعی‌مان حساسيم و پافشاری می‌کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 25آبان1396 ، کدخبر: 6323861: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین