پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای شرکت ایتالیایی ATR در هفته جاری خبر داد و گفت: بیمه ساچه نقشی در تضمین و فاینانس ایرباس های جدید ندارد و خود شرکت ایرباس فاینانس هواپیماهای جدید را بر عهده گرفته است.
شعارسال:اصغر فخریه کاشان با بیان اینکه بیمه "کو فاس" فرانسه تضمین مالی ایرباس های جدید را بر عهده دارد، گفت: قرار نیست بیمه ساچه نقشی در این قرارداد داشته باشد.

وی ادامه داد: فاینانس این هواپیماهای جدید را خود شرکت ایرباس بر عهده برگفته است و طبق قرارداد تعدادی از این هواپیما های جدید را که در سال 2016 و بخشی از آن در سال 2017 تحویل ایران می شود را ایرباس فاینانس می کند و مابقی هواپیماها هم از طریق لیزینگ خریداری می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره مذاکرات برای سایر ایرلاین های کشورمان برای تامین هواپیما و نوسازی ناوگان، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند درباره ایرلاین های خصوصی تصمیم بگیرد اما به طور قطع از شرکت‌های هواپیمایی بخش خصوصی حمایت می کند که بتوانند هواپیماهای خود را به دست بیاورند.

فخریه کاشان با اشاره به شروط حمایت دولت از ایرلاین ها برای خرید ناوگان جدید و انجام مذاکرات رسمی با شرکت های جهانی در رابطه با خری هواپیماهای نو برای ایرلاین های خصوصی، گفت: وزارت راه و شهرسازی دو شرط برای حمایت دارد؛ یکی اینکه شرکت های هواپیمایی باید سرمایه خود را افزایش بدهند چراکه با سرمایه کم نمی توانند که هواپیما بخرند و ناوگان خود را مجهز کنند و دوم اینکه اگر نمی توانند افزایش سرمایه داشته باشند، می توانند از راهکار ادغام استفاده کنند و به شرکت بزرگتری تبدیل شوند. اگر از این دو طریق اقدام کنند می توانن از حمایت وزارت راه و شهرسازی برای خرید هواپیما و انجام مذاکرات رسمی با شرکت های بزرگ هواپیماساز بهره مند شوند.

وی همچنین درباره مذاکره برای خرید هواپیما با شرکت ایتالیایی ATR اظهار داشت: در سفر به ایتالیا با شرکت هواپیماساز ATR مذاکراتی داشتیم طبق این مذاکرات، نمایندگان این شرکت در این هفته به تهران می آیند و خرید از ATR در این هفته نهایی می شود.

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: در این مذاکرات و قرارداد بحث خرید 20 هواپیما و 20 آپشن از این شرکت مطرح است.

فخریه کاشان افزود: هواپیماهای ATR هواپیماهای کوچک و کوتاه برد با ظرفیت 70 صندلی و مناسب پروازهای با مسافت کم هستند برای مثال مناسب انجام پرواز از گرگان به ساری هستند.

وی با بیان اینکه این هواپیماها می توانند برای رونق فرودگاه های کوچک بسیار مفید باشند، ادامه داد: قیمت این هواپیماها چیزی حدود 20 میلیون دلار است.

فخریه کاشان با بیان اینکه این هواپیماها را می توانیم در اختیار سایر ایرلاین های کشورمان قرار دهیم، گفت: موضوع قرارداد خردی هواپیماهای ATR برای شرکت ایران ایر است اما محدودیتی برای حضور سیایر ایرلاین ها در به اختیار گرفتن این هواپیماها وجود ندارد و می توان این هواپیماهای کوتاه برد را در اختیار شرکت های هواپیمایی گذاشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:11بهمن1394، کدمطلب: 342437

www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین