پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
امام جمعه بروجرد گفت: آموزش همگانی راهکار اصلی مقابله و کاستن از خسارت بلایای طبیعی مانند زمین لرزه است.

شعار سالحجت‎الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: اگر چه وقوع حوادث طبیعی مانند زمین لرزه قابل پیش‎بینی نیست، اما می‎توان با آموزش همگانی خسارت ناشی از این حوادث را کاهش داد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور ایران روی کمربند زلزله قرار دارد،‌باید نهضت مقاوم‎سازی بناهای مسکونی خصوصا منازل مسکونی روستایی و اماکن عمومی به جد در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: متأسفانه با وقوع بلایای طبیعی مانند زمین لرزه در یک مقطع زمانی توجه روی مقاوم‎سازی ابنیه متمرکز شده و پس از آن به دست فراموشی سپرده می‎شود.

ترابی تصریح کرد: متأسفانه اراده عملی برای کاستن از خسارت حوادث طبیعی و به حداقل رساندن آنها از جمله از طریق مقاوم‎سازی بناها و آموزش همگانی وجود ندارد، حال آنکه به طور مثال وقوع زمین لرزه غرب کشور برای چند سال دولت را درگیر کرده و موجب توقف بسیاری از امور در کشور می‎شود.

وی خاطر نشان کرد: بی‎توجهی به ساخت ابنیه به ویژه بناهای اداری و عمومی را باید در مصداق بیمارستان اسلام آباد غرب دید که با وجود اندک زمانی از ساخت و به دلیل عدم استحکام بنا موجب شده است که 50 نفر از جان‎باختگان را بیماران و کادر درمانی این بیمارستان تشکیل دهند.

امام جمعه بروجرد با تاکید بر اینکه اعمال نظارتی در زمان ساخت بنا از سوی نظام مهندسی وجود ندارد، افزود: در صورتیکه مهندسان ناظر کار خود را به درستی انجام می‎دادند، با وقوع حادثه‎ای چون زمین لرزه غرب کشور شاهد حجم انبوه ویرانی و خسارت جانی و مالی نبودیم.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج یادگار امام راحل و شجره طیبه‎ای است که 38 سال از غرس این نهال مقدس در چمنزار انقلاب اسلامی ایران می‎گذرد.

وی اطهار کر: بسیج در همه عرصه‎ها و صحنه‎ها راهگشا بوده و هر کجا که معبرهای نظام به بن بست رسیده است، بسیج نقش راهگشایی خود را با باز کردن معابر به خوبی ایفا کرده است.

امام جمعه بروجرد هفته بسیج را فرصت ارزشمند و مغتنمی برای قدرشناسی از خدمات بسیج عنوان و بیان کرد: همه مدیران که سمت خود را وامدار خون پاک شهدا هستند، باید در همه صحنه‎ها و عرصه‎ها حضور داشته و به عنوان وابستگان به نظام اسلامی نقش پیشتازی خود را حفظ کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 25 آبان 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۸۲۵۰۰۰۴۷۸ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین