پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
نائب رئیس کمیته بین‌المللی موزه‌شناسی ایکوم گفت: نگاهی که به بازدیدکنندگان از موزه می‌شود این است که آن‌ها ذی‌نفعان موزه به حساب می‌آیند.

شعارسال : آن لیاشون متخصص حوزه تاریخ، موزه و موزه‌شناسی در کشور چین درباره فعالیت‌های ایکوم گفت: ایکوم سازمان و تشکیلاتی است که وجهه اروپایی-آمریکای شمالی دارد و اگر می‌خواهد نهاد بین‌المللی باشد و در مجامع بین‌المللی حضور پیدا کندباید به همه ملاحظات بین‌المللی نیز توجه کند. مسیری که ایکوم پیش می‌رود این است که در اجلاس‌ها به خصوص اجلاس‌های آسیاپاسفیک که در آنها نهادهای تصمیم‌گیر حضور دارند، هر کسی از هر کشوری که عضو است و در این برنامه‌ها شرکت می‌کند، تنها به فکر کشور خود نباشد بلکه ما خود را نماینده کشورهای آسیایی و پاسفیک می‌دانیم. این نگرش من نسبت به ایکوم به عنوان موزه شناس است.

وی گفت:ایجاد پل و ارتباط بین مردم و فرهنگ‌ها در قسمت‌های مختلف دنیا وجود دارد و متنوع است با همین نگرش است که دنبالکردیم که بگوییمکه چرا فقط مرکز آموزش ایکومباید در مقر اصلیآندر پاریس باشد لذا ابتکار عمل به خرج دادیم و مرکز آموزش موزه در چین را ایجاد کردیم. نزدیک‌ترین دوره آموزشیدر فصل بهار و پاییز هستو هر بار از هر کشور اسیایی یک نماینده حضور دارد. از ایران هم می‌توانند حضور پیدا کنند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های چینکهده هزار و ۲۰۰ عضو در زیرمجموعه خود دارد گفت:موزه‌داران در چین باید از همکاران ایرانی خود نحوه ارتباطو تعامل با مخاطب را یاد بگیرند. در جامعه ما بحث مشارکت در حوزه فرهنگ و هنر و موزه بسیار مهم است. نگاهی که به بازدیدکنندگان از موزه می‌شود این طور نیست که آن‌هافقط ویزیتور و مصرف‌کننده تولیدات و محصولات باشندبلکه باید کسانی که از موزه‌ای بازدید می‌کنند به عنوان ذی نفعان بخش موزه به حساب آیند. بنابراینیکی از راهبردهایی که مدنظر ماست این است که بین کسانی که از موزه بازدید می‌کنند و کسانی که آن را اداره می‌کنند تعامل برقرار کنیم.

وی افزود: اگر مردم در زندگی روزمره خود موضوعقابل اهمیتی نداشته باشند به موزه هم علاقه‌ای نخواهند داشت. باید در زندگی عادی‌شان موضوع قابل توجهی باشد که از آن رهگذر هم به سراغ موزه بیایند. در چین ما هر سال یک بار یک مقوله‌ای را راه می‌اندازیم و آن اینکه موزه‌هایی که نوآوری کرده اند را انتخاب می‌کنیم.

لیاشون افزود:یکپارچگی، تلفیق کردن و مشارکت و تعامل حوزه‌های مهمی‌هستند که ما روی آنها تاکید داریم. ما مشارکت عمومی‌را در سطوح مختلفی طبقه بندی کرده ایمیک مدل، مدلمشارکت ملموس و نزدیک است و سیاست و راهبردی که به کار برده می‌شود این است که اصلا به چیزی دست نزنید ولی ما می‌گوییم دست بزنید و در سطح دوم ایناست که فکرتان را متمرکز کنید. حداکثر فرصت را به بازدیدکننده بدهید که تعامل برقرار کند و مشارکت داشته باشد و سطح بعدی هم این است که با دل و تمام وجودتان آن موضوع را در موزهدرک کند. در واقع این به معنای آن است که موزه این توانمندی را دارد که افراد را به لحاظ احساسی به موزه متصل کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30 آبان 1396، کدخبر: 4141382 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین