پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی دو استراتژی نیروی دریایی است، گفت: ناو گروه ارتش از مسیر مدیترانه و کانال سوئز به اقیانوس اطلس می‌رود.

شعارسال:اولین نشست خبری امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آستانه هفتم آذر (روز نیروی دریایی) در ستاد فرماندهی این نیرو آغاز شد.

دریادار خانزادی در این نشست به تبیین عملکرد و برنامه‌های نیروی دریایی ارتش در دوره جدید فرماندهی این نیرو خواهد پرداخت.

وی در ابتدای این نشست با بیان اینکه در جهان امروز «رسانه» نوک پیکان بازدارندگی و اقتدار ملی است و این اقتدار بدون حضور «رسانه هوشمند» یک خلا جدی را احساس می‌ کند گفت: هفت آذر(روز نیروی دریایی) روز خلق یک حماسه بزرگ در شصت‌و هفتمین روز دفاع مقدس است، اگر اسناد را بررسی کنیم می‌بینیم در آغاز دفاع مقدس نیروی دریایی با هوشمندی در دریا غافلگیر نشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش نیروی دریایی در دفاع مقدس اظهار داشت: مقاومت تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر راهبرد حمله برق آسای دشمن را با شکست مواجه کرد و این نیرو نقش بسزایی در شکستن محاصره ابادان داشت.

دریادار خانزادی عملیات مروارید را اولین پیروزی گسترده مدافعان انقلاب اسلامی خواند و افزود: در هفتم آذر پایانه های نفتی رژیم بعثی توسط ناوهای نیروی دریایی منهدم شد و تا پایان دفاع مقدس ناوهای عراقی دیگر نقشی در جنگ نداشتند

وی ادامه داد: در دفاع مقدس ده هزار کشتی تجاری را در قالب 150 عملیات اسکورت کردیم که تنها 20 فروند از کشتی های ما هدف قرار گرفته و آسیب دیدند و این رقم بسیار ناچیزی است و نشان از موفقیت ما در اسکورت کشتی‌ها داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی ایران موقعیتی بسیار مهم است و سواحل ایران به عنوان سواحل طلایی در جهان شناخته می‌شود تصریح کرد: توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی دو استراتژی نیروی دریایی است؛ باید جنبه های تمدن دریایی خود را احیا کنیم و این تمدن در کنار سواحل شکل خواهد گرفت. این تمدن دریایی، قدرت دریایی ایجاد می‌کند و ناوگان نظامی یکی از شاخه های قدرت دریایی است.

دریادار خانزادی به اعزام ناوگروه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: اقدام نیروی دریایی با اعزام ناوگروه جهت ورود به اقیانوس اطلس، آمریکایی ها را وادار به اظهار نظر کرد که پای نقشه بیایند و بگویند که ایران این توان را دارد.

وی ادامه داد: هر مسئول و مقام ارشدی که بخواهد به کشور دیگری برود با خود سلاح نمی‌برد اما نیروی دریایی تنها نیرویی است که با تمام تسلیحات و سلاح و موشک‌های خود وارد بنادر کشورهای دیگر می‌شود و توان خود را به رخ دیگر کشورها می‌کشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه 4200 کشتی را در اعزام 50 ناوگروه اسکورت کردیم گفت: تامین تجهیزات یکی از طرح های بلند مدت نیروی دریایی است که در دست اجراست.

خانزادی با اشاره به ناوشکن جماران که اکنون در تنگه باب المندب و خلیج عدن مشغول ماموریت است بیان کرد: شناورهای سبلان و بندرعباس نیز به سمت کشور بنگلادش در حال حرکت هستند تا در تاریخ سوم آذر بزرگترین رزمایش امداد و نجات کشورهای حاشیه اقیانوس هند برگزار شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: طرحی برای تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه ارایه دادیم که ابتدا از سوی کشورهای فرامنطقه ای مانند فرانسه و انگلیس مورد مخالفت قرار گرفت اما امیدواریم در اجلاسی که در تهران برگزار می‌شود این گروه رزمی مشترک کشورهای منطقه ایجاد شود و امنیت منطقه بدون کشورهای فرا منطقه ای تامین شود.

وی با بیان این خبر که در ایام روز نیروی دریایی و آذر ما ناو موشک انداز «سپر» در دریای خزر الحاق می‌شود گفت: ناو موشک انداز سپر نماد حرکت صلح جویانه و دوستانه در دریای خزر خواهد بود.

دریادار خانزادی ادامه داد: در روزهای آینده فرودگاه جاسک را افتتاح خواهیم کرد،

الحاق بالگردها و شناورهای بازسازی شده را در این ایام خواهیم داشت، تجهیزاتی که عمردهی انقلابی روی آنها صورت گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر که تا پایان سال و دی ماه رزمایش بزرگ دریایی ولایت برگزار می‌شود تاکید کرد: در آینده نزدیک ناوگروه ما به اقیانوس اطلس اعزام و از یکی از کشورهای دوست در آمریکای جنوبی و خلیج مکزیک بازدید خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای اعزام به اقیانوس اطلس باید از طریق دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیترانه وارد این اقیانوس شویم که باید هم شرایط فنی و هم شرایط جوی فراهم باشد.

دریادار خانزادی تاکید کرد: کار ساخت سامانه دفاع نقطه‌ای «کمند» در صنایع دفاعی تقریبا به اتمام رسیده است و بزودی روی شناورهای نیروی دریایی نصب می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ،تاریخ انتشار1آذر 96،کدخبر: 13960830002151، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین