پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۲۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به اجراي فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار گفت: اين طرح نيمه اول اذرماه با حضور رييس جمهور و مقامات ٢٧ كشور جهان افتتاح مي شود.

شعار سال: محمد راستاد در نشست خبري كه با حضور خبرنگاران استاني و مدير كل سازمان و بنادر چابهار برگزار شد افزود: سرمايه گذاري براي اين طرح كه ١٦٥ متر طول موج شكن هاي آن است يك ميليارد دلار است.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: اين طرح با ٢٠٣ هكتار استحصال اراضي از دريا جهت استفاده به عنوان بارانداز، ايجاد موج شكن با طول يك هزار و٦٥٠ متر و احداث پنج پست اسكله و ١٥ ميليون متر مكعب لايروبي با ١٦.٥ متر عمق است كه قابليت كشتي هايي با هزار تن را دارد .

راستاد با اشاره به مزيت هاي ترانزيتي مجتمع بندري اشاره كرد: بندر چابهار دروازه ترانزيت به اسياي ميانه،افغانستان و شرق افريقا است.

وي با بيان اينكه هم اكنون فاز يك طرح توسعه بندر شهيد بهشتي اماده افتتاح است گفت: بالغ بر ٤٠ ميليون تن غله از كشورهاي اسياي ميانه به خوزه خليج فارس و شرق افريقا صادر مي شود كه چابهار نقش مهمي در ترانزيت ان ها با افتتاح اين فاز ايفا مي كند.

وي افزود: فاز نخست اين طرح در قالب توافق با كشور هند با پنج ميليون دلار توسط شركت هندي انجام شده است.

راستاد كه بخش عمده اي از تجهيزات وارد بندر چابهار شده است و اماده بهره برداري است كه اين تجهيزات در مجموع ٨٥ ميليون و ٢٧٦ هزار دلار به تفكيك ٣٢ دستگاه كه با سرمايه گذاري شركت هندوستان انجام شده است.

مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: يكي از قابليت هاي مهم بندر چابهار ترانزيت مواد معدني است كه با ٨٢ ميليارد سرمايه گذاري اين قرارداد در حال انعقاد است.

وي در اين خصوص افزود: استراتژي مهم ما اين است كه از طريق ايجاد ظرفيت در بندر چابهار بتوانيم پاسخگوي تقاضاي حمل و نقل دريايي بندر چابهار باشيم.

راستاد در پايان اظهار اميدواري كرد و گفت:٦٣ هكتار محوطه براي اجراي اين طرح بتن ريزي شده است و فناوري هاي انجام شده هم از نوين ترين امكانات است كه چابهار را به يكي از مدرن ترين بنادر كشور و منطقه تبديل مي كند كه مي تواند نقش افريني ويژه اي در زمينه ترانزيت دريايي ايفا كند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 30 آبان 96، کد مطلب: 1474834، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین