پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سرشماری زمستانه پستانداران در استان هر ساله با شروع فصل سرما در مناطق تحت مدیریت این اداره کل انجام می شود.

شعار سال: نیره پورملائی اظهار داشت: سرشماری زمستانه پستانداران در سیستان و بلوچستان هر ساله با شروع فصل سرما و همزمان با فصل جفت گیری پستانداران در مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان انجام می شود.

وی افزود: این سرشماری به روش مشاهده مستقیم و با مشارکت گروهی از کارشناسان، محیط بانان، همیاران و همکاران بازنشسته با هدف برآورد جمعیت حیات وحش به ویژه گونه های شاخص علفخوار مانند جبیر، قوچ، میش، کل و بز و مقایسه آمار سنوات گذشته جهت ارزیابی مناطق و تحلیل چالش ها و آسیب های حیات وحش و همچنین اخذ تصمیمات مدیریتی مناسب برای هر منطقه انجام می شود.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و داشتن آب و هوای مختلف و متفاوت دارای تنوع گونه ای و اکوسیستم مناسب است و گونه های ارزشمندی نظیر تمساح پوزه کوتاه، خرس سیاه و سنجاب بلوچی در مناطق مختلف آن زیست می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: سرشماری حیات وحش در این استان از انواع گونه های مختلف و در شش مرحله شامل سرشماری زمستانه و تابستانه پستانداران علفخوار، سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی، سرشماری پرندگان خشکی زی و حائز اهمیت ملی و بین المللی، سرشماری زمستانه هوبره و سرشماری تمساح پوزه کوتاه مردابی انجام می شود.

وی تصریح کرد: سرشماری زمستانه پستانداران سیستان و بلوچستان با استقرار تیم های کارشناسی در سایت ها و زیستگاه های مستعد و شناسایی شده استان و بر اساس مشاهدات عینی و مشاهدات و نمونه برداری های متعدد از آثار بجا مانده از این گونه ها انجام می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 آذر 96، کد مطلب: 4151544 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین