پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۰۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
پنجشنبه و جمعه برای بانوان فوتسالیست، دو روز خاص و بزرگ بود. آنها با لباس تیم ملی، دو بازی دوستانه با ایتالیا برگزار کردند و هر دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتند. ملی پوشان فوتسال بانو که برای حضور قدرتمند در جام ملت‌های آسیا 2018 تایلند آماده می‌شوند، دیدارهای تدارکاتی خوبی در برنامه دارند که یکی از این مسابقات دعوت از لاجوردی پوشان ایتالیا بود. بانوان فوتسالیست ایران برای نخستین بار مقابل دیدگان تماشاگران پا به توپ شدند، گرچه هنوز این حسرت باقی است که جز حاضران در محل مسابقه، هیچ‌کس نتوانست هنرنمایی آنها را ببیند چرا که حق فیلمبرداری و عکسبرداری وجود نداشت.

شعار سال: پنجشنبه و جمعه برای بانوان فوتسالیست، دو روز خاص و بزرگ بود. آنها با لباس تیم ملی، دو بازی دوستانه با ایتالیا برگزار کردند و هر دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتند. ملی پوشان فوتسال بانو که برای حضور قدرتمند در جام ملت‌های آسیا 2018 تایلند آماده می‌شوند، دیدارهای تدارکاتی خوبی در برنامه دارند که یکی از این مسابقات دعوت از لاجوردی پوشان ایتالیا بود. بانوان فوتسالیست ایران برای نخستین بار مقابل دیدگان تماشاگران پا به توپ شدند، گرچه هنوز این حسرت باقی است که جز حاضران در محل مسابقه، هیچ‌کس نتوانست هنرنمایی آنها را ببیند چرا که حق فیلمبرداری و عکسبرداری وجود نداشت. در هر حال دیدارهای تدارکاتی با ایتالیا با حضور پرشورهواداران بانو برگزار شد و حمایت چهره‌های شناخته شده هنری، ورزشی و سیاسی از جمله مهتاب کرامتی، خواهران منصوریان و معصومه ابتکار در سالن از جمله نکات مثبت بود. به همین بهانه خبرنگار «ایران» با فرشته کریمی و فرزانه توسلی، 2 چهره شناخته شده و از بازیکنان اصلی تیم ملی فوتسال بانوان گفت‌و‌گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

توسلی: تکرار قهرمانی در آسیا میسر است
فرزانه توسلی، گلر تیم ملی فوتسال که در بازی دوم تدارکاتی درخشش خیره‌کننده‌ای داشت، در خصوص دیدار با ایتالیا می‌گوید: «ما هیچ شناختی از ایتالیا نداشتیم، آنها تیم خوب و قدرتمندی بودند که هم از لحاظ کار تیمی و هم از نظر تکنیکی همانند سایر تیم‌های اروپایی شرایط خوبی داشتند. از سوی دیگر تیم ما هم قدرتمند است و این نتیجه حاصل قدرت فوتسال ایران بود.» او می‌افزاید: «قبل از حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا، تیم ملی کاملاً دگرگون و شهرزاد مظفر، سرمربی تیم خیلی دیر به ما اضافه شد. ما بازی‌های تدارکاتی نداشتیم و به این دلیل نتوانستیم در ترکمنستان به نتیجه دلخواه برسیم اما در حال حاضر تمام تمرکز ما موفقیت در جام ملت‌ها و تکرار قهرمانی است.»
دروازه بان تیم ملی فوتسال بانوان بیان می‌کند: «به نظر می‌رسد که نگاه مسئولان نسبت به فوتسال بانوان تغییر کرده چرا که بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته شده. فدراسیون در نظر دارد با تیم‌های چین، ژاپن و تایلند بازی کنیم که قطعاً با این روش تکرار قهرمانی در مسابقات جام ملت‌ها میسر خواهد شد.» توسلی در مورد استقبال خوب هواداران و حضور چهره‌های شناخته شده در سالن برگزاری مسابقه می‌گوید: «این برای نخستین بار بود که چنین استقبالی را در داخل کشور می‌دیدیم. قطعاً اگر هواداران بانو بیش از این اجازه ورود داشته باشند، استقبال بیشتری از مسابقات می‌کنند و ما هم بیشتر لذت می‌بریم. خوشبختانه خانم‌ها در تمامی حوزه‌ها پشت هم هستند و این موضوع باعث دلگرمی ما است.»
گلر تیم ملی فوتسال بانوان می‌افزاید: «خواسته ما از مسئولان فدراسیون این است که نگاه ویژه‌ای نسبت به این تیم داشته باشند، چرا که در صورت توجه بیشتر می‌توان شاهد درخشش دیگری از تیم ملی باشیم. جام ملت‌ها مسابقات مهم پیش رو است و برگزاری چنین بازی‌های دوستانه‌ای نشان می‌دهد که مسئولان فدراسیون به اهمیت این موضوع کاملاً آگاه هستند. تیم ملی در جام ملت‌های 2015 بر سکوی نخست ایستاد و توقع ما این است که همانند یک تیم قهرمان از ما حمایت شود.»

کریمی: اگر فضای مجازی نبود، ناشناخته بودیم
فرشته کریمی، مهاجم گلزن تیم فوتسال بانوان می‌گوید: «تیم ما بعد از قهرمانی در جام ملت‌ها با تغییرات زیادی همراه شد و برای رسیدن به هماهنگی نیازمند بازی‌های تدارکاتی بیشتری بودیم که خوشبختانه بازی‌های تدارکاتی دیگری هم در آینده خواهیم داشت. حمایت از تیم ملی فوتسال بانوان باید همانند حمایت از یک تیم قهرمان باشد.» او در خصوص دیدار تیم ملی با ایتالیا می‌افزاید: «بازی با این تیم محک خوبی برای ما بود. تیم‌های اروپایی تاکتیک به روز و قدرت پا توپ بالایی دارند که ایتالیا از این دو نظر فوق‌العاده بود. البته ما هم جزو تیم‌های پرقدرت جهان به حساب می‌آییم و ایتالیایی‌ها نیز این موضوع را بیان می‌کردند.»
این بازیکن تیم ملی فوتسال در خصوص استقبال خوب تماشاگران بیان می‌کند: «جو سالن فوق‌العاده بود به گونه‌ای که ما با زدن گل به ایتالیا ناخودآگاه به سمت تماشاگران کشیده می‌شدیم. حمایت‌ها از این بازی فوق‌العاده بود و حضور چهره‌های مطرح ورزشی، هنری و سیاسی خود گواه این موضوع است. ما خانم‌ها خیلی خوب همدیگر را حمایت می‌کنیم و پشت هم هستیم. البته اگر تبلیغات بیشتری برای مسابقات تیم ملی بانوان شود قطعاً تماشاگران بیشتری به سالن می‌آیند؛ به جرأت می‌توانم بگویم که گنجایش سالن 12 هزار نفری آزادی هم جوابگوی حضور تماشاگران بانو نیست.»
فرشته کریمی بیان می‌کند: «خیلی‌ها علاقه دارند تا بازی‌های ما را از تلویزیون ببینند اما متأسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد. متأسفانه ما دیده نمی‌شویم و اگر فضای مجازی نبود شاید ما کاملاً ناشناخته بودیم، البته برخی از برنامه‌ها همچون «نود» به فوتسال بانوان توجه می‌کنند اما در کل نگاه حمایتی از صدا و سیما دیده نمی‌شود.»

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری روزنامه ایران ، تاریخ انتشار -----، کدمطلب: 240812 ، www.iran-newspaper.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین