پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
در آستانه قرعه کشی جام جهانی، آمار و ارقام جالبی درباره تیم های مختلف منتشر شده است.

شعارسال: تنها سه روز دیگر به برگزاری مراسم قرعه کشی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باقی مانده است. در این روزهای حساس حتی حواشی و آمار تیم های مختلف نیز وارد فاز جدیدی شده است و اعداد و ارقام جالب توجهی از منابع مختلف در حال انتشار است.


یکی از مسائل آماری جالب، مربوط به تعداد لژیونرهای تیم های راه یافته به جام جهانی است. در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی سال آتی میلادی، طبق آماری که منتشر شده، تیم های ملی کرواسی، سوئد و ایسلند، هیچ بازیکنی در فوتبال کشورشان ندارند و تمامی نفرات دعوت شده از سوی سرمربیان این تیم ها لژیونر هستند. پس از این سه تیم اروپایی، سنگال با ۹۷ درصد و صربستان و بلژیک با ۹۲.۳ درصد لژیونر، در رده های بعدی قرار گرفته اند.

 
تیم ملی کشورمان در این رده بندی، در یکی از جایگاه های انتهایی قرار دارد. در بین ملی پوشان تیم ایران، ۴۲.۴ درصد از بازیکنان لژیونر هستند که تنها ۷کشور با تعداد لژیونر کمتر از تیم ما در جام جهانی حضور خواهند داشت.

 
اما نکته جالبی که در انتهای این فهرست به چشم می خورد، حضور دو کشور عربستان و انگلیس است. این ۲ تیم، در لیست نفرات خود هیچ بازیکن لژیونری ندارند و از این حیث با اشتراکی جالب، دقیقا نقطه ی مقابل تیم های سوئد و کرواسی و ایسلند به شمار می آیند.


در بین تیم های صاحب نام، آلمان با ۳۲.۴ و اسپانیا با ۳۵.۳ درصد لژیونر به همراه انگلیس، پایین تر از ایران قرار دارند. همچنین در هر کدام از تیم های ملی فرانسه ۶۶.۷ ، برزیل ۸۰ و آرژانتین ۸۴.۱ درصد از بازیکنان در لیگ های خارجی شاغل هستند.

 
در قاره آسیا به جز عربستان که هیچ لژیونری ندارد، بقیه کشورها از ایران بالاتر هستند. ژاپنی ها ۴۷.۴ درصد از بازیکنانشان در لیگ های خارجی توپ می زنند. همچنین تیم ملی کره از ۵۸.۷ درصد بازیکن لژیونر در ترکیب خود بهره می برد. در میان تیم های آسیایی، حضور ۸۱.۱ درصد لژیونر در تیم ملی استرالیا بسیار جالب به نظر می آید؛ عددی که بالاتر از لژیونرهای کشوری همچون برزیل است.

 
با وجود این آمار خوب استرالیا و تا حدودی کره جنوبی، در بین قاره های مختلف باز هم قاره آسیا دارای کمترین میانگین لژیونر است. این قاره تنها قاره ای است که بیش از نیمی از بازیکنان تیم های آن، در کشورهای خودشان توپ می زنند. آمار صفر درصد لژیونر تیم ملی عربستان در میانگین ۵ کشور آسیایی تاثیر زیادی گذاشته و درصد لژیونرهای ایران هم پایین تر از میانگین ۴۷.۶ درصدی آسیا است.
 
کرواسی ۱۰۰درصد لژیونر تا اشتراک عربستان و انگلیس!

 
در بین سایر قاره ها، آمریکای جنوبی با ۷۸.۷ درصد بازیکن لژیونر، از این حیث در رتبه ی اول قرار دارد و آفریقا و اروپا هم دوم و سوم هستند. همچنین در مجموع، ۶۴.۶ درصد از بازیکنان ۳۲ تیم راه یافته به جام جهانی در لیگ های خارجی توپ می زنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پارسینه ، تاریخ انتشار 7 آذر 96، کد خبر:394690 ،www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
کرواسی اوله.اونوقت ایران ببینین کجای این لیسته:|
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین