پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان از تجلیل از 50 پژوهشگران و فناوران برتر استان سمنان در جشنواره هفته پژوهش و فناوری این استان خبر داد.

شعار سال: حسن سعدالدین در نشست خبری که به مناسبت برنامه‌های ستاد هفته پژوهش در استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به بهتر شدن روند برگزاری برنامه‌های مرتبط با پژوهش و فناوری در دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته اظهار کرد: خوشبختانه دولت با تجمیع برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی در ستاد برگزاری هفته پژوهش به بهبود کیفی برنامه‌ها در این حوزه کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش و فناوری در کشور افزود: پژوهش‌ها باید به سمت کاربردی‌تر شدن بروند تا در زندگی مردم اثرگذار باشند.

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان سمنان با بیان اینکه پژوهش‌ها باید به سمت بهبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه سوق داده شوند تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری باید به‌گونه‌ای عمل کنند که پژوهش‌ها به تولید و ثرورت تبدیل شوند تا جامعه از مزیای این پژوهش‌ها بهره‌مند شوند.

وی به ظرفیت‌های استان سمنان در این بخش اشاره کرد و گفت: تعدد مراکز دانشگاهی، رتبه اول استان در دانشجویان رشته‌های تکمیلی، سرانه بالای دانشجویی نسبت به جمعیت در استان و وجود نیروی انسانی کارآمد از ظرفیت‌های مهم استان سمنان در این بخش است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سعدالدین، با بیان اینکه سرانه دانشجویی در استان سه برابر نرم کشوری است، ادامه داد: باید این توان و ظرفیت سه برابری حفظ و از آن در راستای توسعه علمی و فناوری استان بهره گرفته شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان از برگزاری دو برنامه عمده از سوی ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری استان و تجلیل از برترین‌های این بخش و همچنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری از برنامه‌های محوری در این هفته است.

وی از پژوهش تقاضا محور زیربنای تولید و اشتغال به‌عنوان شعار سومین جشنواره هفته پژوهش و فناوری نام برد و گفت: پرورش و بارورسازی ایده‌ها، شناسایی ایده‌پردازان خلاق، کمک به ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه، ارتباط بین صاحبان ایده فکر و فناوری با صاحبان سرمایه، تجاری‌سازی ایده‌ها و حمایت از پژوهشگران، نخبگان، کارآفرینان و نخبگان از سیاست‌های ستاد برگزاری هفته پژوهش در استان است.

سعدالدین با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در استان از برپایی پنل‌های تخصصی همزمان با هفته پژوهش و فناوری خبر داد و افزود: رسانه‌ها باید به ایجاد فرهنگ استفاده عمومی از برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی از این دست کمک کنند.

وی با اشاره به لزوم قرار گرفتن جوان‌ترها در فضاهای علمی و فناورانه از خانواده‌ها خواست به‌صورت خانوادگی در نمایشگاه حضور بیابند تا فرزندان آن ها از نزدیک با فضای پژوهشی و فناورانه آشنا شوند.

وی از پیش‌بینی بخش تجلیل از پژوهشگران و فناوران خردسال در جشنواره امسال خبرداد و اضافه کرد: همچنین تجلیل از پژوهشگران برتر در رشته‌های علوم انسانی، علوم پژشکی، علوم پایه و فنی برگزار و علاوه بر آن از معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان فناور نیز تقدیر خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان سمنان با بیان اینکه جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش استان سال گذشته در شاهرود برگزار شده است، اظهار کرد: برنامه ستاد برگزاری این نمایشگاه و جشنواره در همه شهرستان‌های استان است لذا درصددیم که این برنامه هر سال به صورت چرخشی در یکی از شهرستان‌های استان برگزار شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 7 آذر 96، کد مطلب: 96090703546، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین