پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
میثم السلمان رئیس مرکز گفت و گو و تسامح بحرین روز جمعه گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع بزرگ شیعیان بحرین به دلیل اقامت اجباری در منزلش در معرض قتل تدریجی قرار گرفته است.

شعارسال: به گزارش شبکه خبری الجزیره، سلمان در کنفرانس مطبوعاتی در بیروت پایتخت لبنان تاکید کرد، با توجه به وضعیت نامطلوب جسمانی قاسم، وی باید به سرعت تحت معالجه پزشکی قرار بگیرد و این حق طبیعی او بر اساس قوانین و قانون اساسی بحرین است.

وی با اظهار تعجب از بی توجهی مقام های بحرینی نسبت به وضعیت شیخ عیس قاسم گفت: آیا این منطقی است که رهبر و مرجع بزرگ دینی بیش از 500 روز در حصر باشد و پزشکان و متخصصان نتوانند به دلیل محاصره منزل وی و اقامت اجباری تحمیل شده، ایشان را معاینه و یا معالجه کنند؟

شیخ سلمان از جامعه جهانی خواست به دولت بحرین فشار آورند تا از مشکلات انسانی این مرجع دینی و همچنین 65 درصد از جمعیت بحرین (اشاره به تعداد شیعیان ) بکاهند.

وی همچنین از دولت بحرین خواست محاصره منطقه الدراز و محل اقامت اجباری آیت الله شیخ عیسی قاسم را لغو کند.

سخنان سلمان یک روز بعد از درخواست همام حمودی نائب رئیس مجلس نمایندگان عراق از جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری برای مداخله فوری به منظور نجات جان شیخ عیسی قاسم بیان شده است.

حمودی از سکوت جامعه جهانی و طرف های بین المللی در قبال نقض حقوق فردی و تحمیل اقامت اجباری علیه شیخ قاسم اظهار تعجب کرد.

وزارت کشور بحرین در ژوئن 2016 میلادی اعلام کرد تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را به اتهام واهی تلاش برای تقسیم جامعه بحرین و تشویق جوانان به نقض قانون اساسی و ترویج فضای قومی گرایی که منجر به برگزاری تظاهرات شد، لغو می کند.

رژیم حاکم بر بحرین بعد از اوج گیری تظاهرات ضد دولتی شیخ عیسی قاسم 70 ساله را به دلیل سخنرانی‌هایش تحت تعقیب قضایی و سپس حصر خانگی قرار داد.

محاصره و اقامت اجباری شرایط جسمانی وی را به شدت تحت تاثیر قرارداده است به طوری که در چند روز اخیر خانواده شیخ عیسی قاسم خواستار تیم پزشکی بین المللی برای مداوای وی شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 10 آذر 1396 ، کدخبر: 82748545 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین