پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: افق ما این است که بین ۵۰ تا ۷۰ صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در کشور ایجاد کنیم.

شعار سال: بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم امضای تفاهم نامه این صندوق با مناطق آزاد گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی با ۷۴ درصد شرکت‌های دانش بنیان همکاری دارد که تاکنون ۹۱۵ میلیارد تومان برای این شرکت‌ها تسهیلات پرداخت شده و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز تعهد پرداخت داریم در مجموع از ۲۲۵۰ میلیاردی که اعتبار به این صندوق داده شده ۱۷۵۰ میلیارد اختصاص پیدا کرده و از پولی که به صورت اهرمی در بانک‌ها موجود است ۱۱۰۰ میلیارد تومان در تفاهم نامه با بانک هاست.

وی افزود: ۲۲۱۰ طرح در حال اجرا داریم که ۷۸۴ طرح خاتمه موفق داشته که این طرح‌ها وارد بازار می‌شوند.

سلطانی در ادامه به تشریح روندی که یک شرکت برای تجاری سازی محصولات خود باید طی کند پرداخت و گفت: یک شرکت از ابتدا تا انتهای روی منابع مالی که به آن تزریق می‌شود باید فعالیت کند تا بزرگ شود در دوران طفولیت شرکت فرشتگان کسب و کار به یاری این شرکت‌های کوچک و نوپا می‌آیند که این فرشتگان کسب و کار کمک‌های اطرافیان برای تاسیس شرکت است. در مرحله بعدی مرحله فید مانی و بذرپاشی می‌باشد که با ارایه سهام شرکت‌ها به رشد خود کمک می‌کنند. پس از آن مراحل سرمایه گذاری خطرپذیر VCA و به دنبال آن VCB وجود دارد و در مراحل بزرگتر شرکت‌ها به اخذ وام و شرکت در بورس می‌پردازند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی تمامی تسهیلاتی که یک شرکت برای رشد می‌خواهد به جز بورس را تامین می‌کند و در برخی کشور‌ها نظیر امریکا و چین طرح برگشت سرمایه‌ای بالا با عنوان HIJH VC عملیاتی می‌شود که تفاوت آن با سرمایه گذاری خطر پذیر این است که در مشارکت و سرمایه گذاری نیازی به اخذ تقنین نیست و در سود و زیان افزاد مشارکت کننده سهیم می‌شوند.

وی در ادامه بیان داشت: برای مشارکت خطر پذیر می‌خواهیم صندوق‌های پژوهشی را تشکیل دهیم تا این صندوق‌ها برای سرمایه گذاری خطر پذیر ما را یاری کنند در سرمایه گذاری چهار برنامه مشارکت عمومی، سرمایه گذاری خطر پذیر، سرمایه گذاری خطر پذیر شرکتی و سرمایه گذاری جمعی را در نظر گرفته ایم که در سرمایه گذاری جمعی افراد جامعه برای تولید و تجاری سازی یک محصول خاص سرمایه گذاری می‌کنند.

سلطانی تصریح کرد: افق ما این است که بین ۵۰ تا ۷۰ صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در کشور ایجاد کنیم در مناطق آزاد تجاری هفت صندوق خطر پذیر داشته باشیم در این صندوق‌ها ۴۹ درصد سهم صندوق نوآوری و شکوفایی ۴۹ درصد سهم منطقه آزاد و دو درصد سهم مدیریت صندوق می‌باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 8 آذر 96، کد مطلب: 649462: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین