پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد گفت: با رشدی که در تشکیل سرمایه ثابت در بخش صنعت کشور شاهد بوده‌ایم، تا پایان سال صادرات غیرنفتی کشور رشد خواهد یافت.

شعار سال: محمدرضا قمی در جشن روز ملی صادرات اظهار داشت: البته لازمه رشد صادرات این است که مانع جدیدی مثل سرکوب نرخ واقعی ارز بر سر راه صادرکنندگان ایجاد نشود و لازم است مسئولان این موضوع را در سیاستگذاری‌ها مد نظر قرار دهند.

وی با بایان اینکه گلایه‌های بخش خصوصی جنبه تکرار پیدا کرده است، عنوان کرد: هدف از گفتن گلایه ها یادآوری به مسئولین است، هرچند تعدد مشکلات بر سر راه صنعت، اولویت بندی آن ها را مشکل کرده است.

قمی با اشاره به زمینه های قانونی حمایت از صادرات، اظهار داشت: در برنامه های توسعه کشور مزایای زیادی برای حمایت از صادرات در نظر گرفته شده اما همه آن ها به تدریج فراموش می‌شوند.

وی ادامه داد: برای مثال در برنامه سوم بر اختصاص هشت درصد منابع بانکی به صادرکنندگان تاکید شده که در زمان اجرا تاثیر بسیار خوبی بر صادرات داشت کشور اما امروز این سهم به دو درصد رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی یزد در ادامه گفت: نرخ سرمایه‌گذاری ثابت از سال 90 تا 95، به غیر از سال 93 کاهش یافته که علت اصلی آن نامناسب بودن محیط کسب و کار در ایران است.

قمی افزود: با تلاش‌های دولت و بخش خصوصی، در سال 96 شاهد رشد تشکیل سرمایه ثابت در کشور هستیم که نتیجه آن را در افزایش صادرات کشور خواهیم دید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 11 آذر 96، کد مطلب: 565324 ، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین