پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
وزارت امورخارجه امریکا اعلام کرد ،نمی توان روسیه را به دلیل تعلیق مذاکرات صلح سوریه مورد ملامت قرار داد بلکه حملات هوایی را می توان یکی از عوامل آن دانست.

شعارسال: به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، ' جان کربی ' درنشست خبری با تاکید بر این که مذاکرات صلح سوریه سرانجام جریان یافته است، گفت این تازه شروع کار است.

وی از این که مذاکرات ژنو تا چه حد پیش رفته است، ابراز بی اطلاعی کرد.

کربی در عین حال ادعا کرد که حملات انجام شده در اطراف حلب به انتشار گزارش هایی در مورد تلفات بیشتر غیر نظامیان، جابحایی شهروندان سوریه و انسداد احتمالی مسیرهای ارسال کمک های بشردوستانه منجر شده است.

کربی به خبرنگاران گفت : در نهایت حمله به اهداف غیر نظامی نمی تواند به فرآیند صلحی که اکنون تحت بررسی قرار دارد ، کمک کند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیشتر مذاکرات صلح ژنو را به طور موقت متوقف و به سه هفته دیگر موکول کرد.

کربی گفت : حملات هوایی روسیه در داخل و اطراف حلب تقریبا تنها مخالفان بشار اسد و نه شبه نظامیان داعش را هدف قرار داده است.

روسیه این ادعای آمریکا را بارها رد کرده است و با تکیه بر شواهد و مدارک اعلام کرد که حملات هوایی مسکو موجب شکست داعش و کاهش قدرت این گروه تروریستی شده است.

کربی گفت که آمریکا خواهان آن است که نیروهای روسیه انرژی نظامی خود را در سوریه صرف شبه نظامیان داعش کند نه مخالفان بشار اسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 15بهمن1394، کدخبر: 81948640: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین