پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳
امیریان با بیان اینکه بیش از 84 هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده گفت: هم اکنون57 هزار خانوار ساکن در زیر چادر داریمِ.

شعارسال : محمدرضا امیریان عصر سه شنبه در نشستی خبری افزود: طبق قانون حضور نیروهای امدادی در مناطق بحرانی 45 روز تا 2 ماه خواهد بود و برهمین اساس ماه آینده نیز توزیع اقلام به گونه دیگری خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: حضور بلندمدت کمک های امدادی در مناطق زلزله زده به ضرر ساکنان آنجا خواهد بود و این موضوع باعث می شود تا مردم دیرتر به شرایط عادی زندگیشان برگردند.

وی با بیان اینکه بیش از 84 هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده ادامه داد: هم اکنون57 هزار خانوار ساکن در زیر چادر داریمِ.

او دلیل این اختلاف را طبیعی عنوان کرد و افزود: حتی برخی که منازلشان تخریب نشده بود به دلیل ترس از زلزله چادر دریافت کردند کما اینکه در زلزله بم نیز با وجود تخریب 40 هزار منزل مسکونی 120 هزار چادر توزیع شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بسیاری از ناظران از حجم عظیم کمک های مردمی شگفت زده شدند، افزود: 480 میلیارد ریال کمک نقدی به حساب هلال احمر واریز شده و کمک های غیرنقدی نیز آنچنان زیاد بوده است 20 سالن برای دپوی آنها اختصاص داده شد.

به گفته امیریان، حضور شخصی افراد در مناطق زلزله زده به معنای اعتماد نداشتن به نهادهایی مانند هلال احمر نبود بلکه پدیده نوظهور شبکه های اجتماعی منجر به اجتماع باشکوه ایرانیان برای کمک به هموطنانشان شد.

وی در ادامه از توزیع 240 هزار تخته پتو، 42 هزار چراغ والور، 20 هزار بخاری برقی، 260 هزار کیلو نایلون پوششی و 56 هزار تخته موکت به منظور تامین وسایل گرمایشی چادرها خبر داد.

به گفته امیریان البسه، قند، شکر، آبمیوه، شیرخشک، خرما، کنسرو، برنج، ظروف و گالن آب دیگر اقلام توزیعی هلال احمر در بین زلزله زدگان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به حضور 800 نفر از امدادگران هلال احمر استان و هزار و 400 امدادگر از 25 استان دیگر گفت: سرعت امداد رسانی به قدری بالا بوده که در کمتر از 24 ساعت به حدود هفت هزار مصدوم رسیدگی شود ضمن اینکه سگ های جستجوگر نیز توانستند 6 نفر زنده و 15 جسد را از زیر آوار در بیاورند.

وی با رد این موضوع که نیروهای امدادی کند عمل کرده اند، گفت: فقط برپایی 57 هزار چادر با توجه به محدودیت نیروهای امدادگر یک هفته زمان نیاز دارد ضمن اینکه اگر اقدام های به موقعی مانند برپایی بیمارستان مجهز صحرایی نبود آمار تلفات بسیار بیشتر می شد.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تیک ، تاریخ انتشار:16آذر 1396، کدخبر: ۱۹۴۹۶۷،www.tik.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین