پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۹۷۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
رئیس سابق صدا و سیما گفت: ۱۶ آذر روز مقابله با آمریکا است و بعضی دانشجو‌ها در این روز هر چیزی می‌گویند جز بحث آمریکا.

شعار سال: عزت الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیما با بیان اینکه در دانشگاه آزاد ممنوع التصویر و ممنوع الصوت در بین دانشجویان بودم و ظاهرا این مورد رفع شده که در این جلسه دعوت شدم، گفت: به مناسبت ۱۶ آذر از دانشجویان شور و هیجان انتظار می‌رود.

ضرغامی با اشاره به جلسه‌ای که صبح با علی اکبر ولایتی داشت، گفت: دانشگاه آزاد یک نهاد انقلابی است و وقتی بحث از نهاد می‌شود احساس می‌کنم امور سطحی‌تر مورد توجه است.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: اسلامی بودن و انقلابی بودن به جوانب ظاهری نیست و دانشگاه آزاد خمیر مایه آن انقلابی است و دانشجویان این دانشگاه علی رغم اینکه به لحاظ اشتغال به آینده امیدوار نیستند با این حال برای کسب دانشگاه و مهارت از جیب پول می‌دهند و سطوح مختلف تحصیلی را می‌گذرانند.

وی ادامه داد: بچه‌های دانشگاه آزاد از لحاظ علمی در سطوح بسیار خوبی هستند که نشان می‌دهد دانشگاه آزاد زمینه‌های انقلابی و علمی بالایی دارد.

ضرغامی گفت: دانشگاه آزاد مثل جهاد انقلابی تاسیس شد و سایر دانشگاه‌ها با وجود دانشگاه آزاد اصلاح و ترمیم شود.

رئیس سابق صدا و سیما افزود: همه مسئولان گذشته زحمت کشیدند، اما امروزه تغییرات این دانشگاه را باید به فال نیک بگیریم.

وی با اشاره به
۱۶ آذر به نام روز دانشجو گفت: روز ۱۳ آبان که روز دانش آموز است و در اولین سال سالگرد این روز از سال بعد این مناسبات اضافه شد و ۱۳ آبان به خاطر تسخیر لانه جاسوسی شده روز مبارزه با استکبار و ۱۶ آذر اگر بالاتر از ۱۳ آبان نباشد کمتر نیست که سه دانشجو در این روز شهید شدند.

ضرغامی با بیان اینکه نیروهای شاه از هیچ رحمی برخوردار نبودند، گفت: نقل حادثه دکتر چمران در مورد حمله رژیم شاه به دانشگاه یکی از بهترین نقل قول هاست.

رئیس سابق صدا و سیما ادامه داد: بعضی می‌گویند بگذارید
۲۸ مرداد رد شود در صورتی که آمریکایی‌ها بسیار پررو هستند که رئیس جمهور آمریکا معاونش را فرستاد تا ببیند کودتا برقرار است یا نه و بنا شد که نیکسون دکترای افتخاری بدهند که دانشجویان انقلابی دیدند نیکسون در دانشگاه تهران دکترای افتخاری بگیرد که نمی‌شود و رژیم شاه به جای اینکه فکر کند سربازانش را فرستاد تا جلوی دانشجویان را بگیرند.

وی تصریح کرد: رضاشاه سنبل دیکتاتوری بود و نوکری انگلیس را می‌کرد و وقتی گفتند برو گفت: چشم و در دوره شاه هم وقتی متفقین می‌خواهند در تهران کنفرانس بگذارند اصلا به شاه خبر نمی‌دهند و از سفیر شوروی سابق به سفارت خارجه اطلاع می‌دهند.

ضرغامی با اشاره به اتفاقات زمینه ساز
۱۶ آذر افزود: شاه وقتی متوجه حضور استالین در ایران و در محل سفارت شوروی می‌شود التماس می‌کند که یک وقتی به من بدهید تا ملاقاتی داشته باشم که به شاه اجازه ملاقات ندادند.

وی ادامه داد: پس از خواهش‌های فراوان استالین اجازه ملاقات به شاه می‌دهد و خواسته شاه انتقال رضاشاه از نقطه
A. به نقطه B. بود.

ضرغامی گفت: شهریور
۲۰ را با شهریور ۹۵ مقایسه کنید. وقتی پوتین به ایران می‌آید خدمت رهبری می‌رود و در تصاویر مشاهده می‌کنید چه رابطه‌ای برقرار است.

عضو شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: همه گفتند اسد باید برود، ولی حضرت آقا گفت: اسد باید بماند و اسد ماند، چون جمهوری اسلامی می‌خواهد و این اقتدار فقط یک گوشه عملکرد جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه خیلی از کشور‌ها استقلال ندارند، اظهار داشت: شما به عنوان دانشجو باید موضعی بگیرید که دولت کمی محکم‌تر عمل کند.

ضرغامی با اشاره به حادثه منا گفت: وزیر خارجه کشورمان التماس کرد جنازه حاجیان را برگردانید که اصلا اعتنایی نکردند و مجبور شد برود کنار صندلی امیر کویت زانو بزند و این عکس در دنیا منتشر شد که در نهایت حضرت آقا وارد صحنه شدند.

رئیس سابق صدا و سیما تصریح کرد: مسئولان ما در برجام صادقانه مذاکره می‌کنند، اما تخصص دشمن تصویرسازی است و بذر ناامیدی در دل طرفداران جمهوری اسلامی می‌کارد.

وی با اشاره به بیان رهبری در خطاب به عربستان در حادثه منا در مورد اینکه واکنش ما واکنش خشنی خواهد بود، افزود: عربستان بلافاصله وارد عمل شد و تمام جنازه‌ها را بازگردانند و حداکثر همکاری را با ایران انجام داد.

ضرغامی ادامه داد:
۱۶ آذر روز مقابله با آمریکا است و بعضی دانشجو‌ها در این روز هر چیزی می‌گویند جز بحث آمریکا.

رئیس سابق صدا و سیما با اشاره به شکست داعش گفت: در جمهوری اسلامی این حماسه را خلق کردیم و آمریکا را شکست دادیم و باید به اقتدارمان افتخار کنیم و توقع داریم دانشجویان عدالتخواه و بدون وابستگی، استقلال را بخواهند.

وی در پایان تصریح کرد: بعضی، چون وابستگی مالی دارند بعضی حرف‌ها را نمی‌زنند. از این موقعیت دانشجو بودن استفاده کنید، چون دانشجو باید پیشگام و بتواند در صحنه باشد و پیشرو بودن خود را در همه بخش‌ها حفظ کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 13 آذر 96، کد مطلب: 650550: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین