پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
مدیرکل بهزیستی خراسان‌ شمالی از انجام مشاوره‌های ژنتیک و آزمایش‌های غربالگری برای زوج های جوان در استان خبر داد.

شعارسال: مدیرکل بهزیستی خراسان‌ شمالی از انجام مشاوره‌های ژنتیک و آزمایش‌های غربالگری برای زوج های جوان در استان خبر داد.

اسماعیل قربانی ، اظهارکرد: مشاوره ژنتیک و انجام آزمایش های غربالگری همزمان با چند استان در خراسان‌شمالی نیز کلید خورده است.

وی ادمه داد: امسال برای سومین سال پیاپی در راستای آگاه سازی جامعه مشاوره زنتیک و انجام آزمایش های غربالگری در راستای پیشگیری از بروز اختلالات از 15 آبان ماه سال جاری آغاز شده است.

قربانی با اشاره به عقد قرار داد با آزمایشگاه های خراسان رضوی، تهران و گلستان، ادامه داد: افراد 15 تا 25 سال می‌توانند در قالب این طرح تا سقف پنجاه میلیون ریال به صورت رایگان آزمایش های غربالگری و مشاوره ژنتیک را انجام دهند.

وی افزود: افرادی که قصد ازدواج داشته و یا خواهان بارداری مجدد هستند می توانند از مشاوره های ژنتیک و آزمایش های غربالگری این سازمان بهرمند شوند.

قربانی یادآور شد: از 10 درصد افرادی که قصد ازدواج داشته و آزمایشات را انجام داده اند، به دو تا پنج درصد توصیه می‌کنیم که هیچ اجباری برای عدم ازدواج نداریم اما احتمال به دنیا آوردن فرزند معلول در این ازدواج بالا بوده و یا در دیگر موارد به افراد گفته شده که از بارداری مجدد پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه نیز انجام آزمایشات غربالگری قبل از عقد ضروری است و در این رابطه با دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه ای داریم، زیرا در سطح کشور سالانه 30 هزار معلول زایی داریم که آمار قابل توجه است و باید در این خصوص پیشگیری های لازم انجام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18 آذر 1396، کدخبر: 96091809278، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
دولت باید بخش عظیمی از بودجه های حوزه سلامت خودش رو به این بخش اختصاص بده تا هرچی میاد کودک یا نوزاد اسیب دیده نداشته باشیم..چون اگه اسیب های این هارو در نظر بگیره در اینده میفهمه که به صرفه تره این کارو کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین