پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید سرمایه گذاری بخش خصوصی را در طرح های فناوری وارد کنیم؛ زیرا با پول دولتی نمی توان اقتصاد دانش بنیان داشت.

شعارسال : سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گفت: بیست برابر شدن تعداد دانشجویان داخلی از زمان انقلاب تاکنون اتفاق خیلی خوبی است، اما این آمار در «تولید ناخالص داخلی» (GDP) تاثیر مثبتی نداشته است چون زیست بوم و اکوسیستم لازم برای موفقیت های فناورانه در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باید استارتاپ ها گسترش یابند و برای شکل گیری این زیست بوم ضرورت دارد همه ی ارگان ها همکاری کنند تا از خروج دانشجویان و فرار مغزها جلوگیری کنیم.

ستاری آمار مهاجرت نخبگان را دور از وافعیت دانست و گفت: آماری که در رسانه ها در خصوص فرار مغزها منتشر می شود با واقعیت متفاوت است، اما نشان از حساسیت موضوع برای جامعه دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطر نشان کرد: استارتاپ های حوزه ی خدمات هفته ای ۱۰ درصد رشد دارند و باید در حوزه های پژوهش و فناوری هم بهبود وضعیت شکل گیرد.

وی نقش دانشگاه ها در اقتصاد و جامعه را مهم دانست و افزود: نقش دانشگاه ها در جامعه و اقتصاد معنادار شده است، اما تا رسیدن به هدف و شکل گیری اکوسیستم فاصله وجود دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: فناوری می تواند هم فرهنگ و هم اقتصاد را تغییر دهد بنابراین باید جامعه را با اهداف فناورانه همراه کنیم و سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این طرح وارد کنیم؛ زیرا با پول دولتی نمی توان اقتصاد دانش بنیان داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 22 آذر 1396، کدخبر: 884182 ، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین