پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۸۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر از ظرفیت دانشگاه ها، متقاضی داریم و در آن مقاطع لازم است کنکور ورودی برگزار کنیم ولی در مقطع کارشناسی نیازی به برگزاری آزمون ورودی نیست و باید در این مقطع کنکور به طور کامل حذف شود.

شعارسال:محمد قمی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی  درباره آخرین تصمیمات مبنی برحذف کنکور گفت: در یک دوره زمانی ظرفیت دانشگاه ها کم بود و تعداد دانشجو زیاد، و طبیعتا نحوه سنجش دانشجو با برگزاری کنکور صورت می گرفت و در حال حاضر ظرفیت دانشگاه ها زیاد است، بنابراین تمام کسانی که متقاضی ورود به دانشگاه هستند می توانند به دانشگاه راه پیدا کنند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به ظرفیت بیش از میزان متقاضی، دلیلی بر برگزاری کنکور وجود ندارد .

قمی خاطر نشان کرد: افرادی هستند که درموسسات خصوصی یا نیمه دولتی که در آمد بسیاری را از محل برگزاری کلاسهای کنکور بدست می آورند و ازطریق برگزاری کلاس‌های کنکور کیسه‌ای برای خودشان دوخته‌اند و قطعا اگر کنکور حذف بشود منافع آنها به خطر می‌افتد بنابراین سعی می کنند کنکور پابرجا باشد و کلاسهای کنکور هم برقرار باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر برای رشته کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر از ظرفیت دانشگاه ها متقاضی داریم و در آن مقاطع لازم است کنکور ورودی برگزار کنیم ولی در مقطع کارشناسی نیازی به برگزاری آزمون ورودی نیست و باید در این مقطع کنکور به طور کامل حذف شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق قانون باید از سال 96 کنکور حذف می شد، در دانشگاه‌های دولتی کنکور حذف نشده اما در دانشگاه آزاد حذف کنکور در بعضی از رشته‌ها اتفاق افتاده است.

قمی تاکید کرد: لایحه حذف کنکور به تصویب رسیده و وقتی بصورت قانون درآمده است یعنی باید اجرایی شده و عمل به آن الزامی است.

دکتر منصور غلامی در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان پژوهش دانش آموزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حذف کنکور در دستور کار قرار دارد افزود: در بسیاری از رشته ها می‌توان انتخاب دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی را ملاک قرار داد.

وی ادامه داد: برای رشته های پر طرفدار که با محدودیت پذیرش مواجه هستند نیز از طریق آزمون سراسری سهمی برای پذیرش در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه در آینده کنکور به روش جدیدی از گزینش دانشجو تبدیل خواهد شد، خاطر نشان کرد: این برنامه باید از آموزش و پرورش شروع شود تا دانش آموزان بتوانند خود را برای حضور در دانشگاه ها آماده کنند.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه جایگزینی کنکور لازم است از سوی وزارت آموزش و پرورش دنبال شود.

گفتنی است، طرح اصلاحیه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 1392 است و کلیات این طرح با 110 رأی موافق، 54 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 198 رای نماینده حاضر در صحن علنی، به تصویب رسید و داوطلبان همچنان در انتظار رویای حذف کنکور بسر میبرند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایسکا نیوز، تاریخ انتشار22آذر 96، کدخبر: 883692، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین