پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۵۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مسئولان دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش هیچ دلیل قانع‌کننده برای عدم اجرای مصوبه مجلس مبنی بر حذف کنکور ندارند، شرایط فعلی را برای حذف آن مناسب ارزیابی کرد.

شعار سالفرهاد فلاحتی با انتقاد از تعلل دستگاه‌های مربوطه در اجرای قانون مجلس مبنی بر حذف تدریجی کنکور، گفت: متولی اجرای این قانون دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش بودند که در این خصوص گام رو به جلویی از زمان تصویب قانون برداشته نشده است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر خلاف قانون مصوب مجلس امروز شاهد هستیم میزان تأثیر امتحان نهایی سال آخر دبیرستان فقط به صورت مثبت در کارنامه داوطلب اثر می‎گذارد، ادامه داد: یکی دیگر از آسیب‌هایی که کنکور امروز به دانش‌آموزان وارد می‌کند، درگیر شدن آن‎ها از مقطع دبیرستان با این پدیده است و اگر زمانی کنکور فقط دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی را درگیر می‌کرد ولی امروز تمام فکر و ذکر دانش‌آموز شده است.

وی افزود: کنکور بازار گرمی را برای مولفین و انتشاراتی‌های خاص پدید آورده که یکی از دلایل مخالفت با حذف آن، وجود رانت و کسب سود کلان ناشی از همین تولیدات مربوط به آزمون کنکور است.

فلاحتی با بیان اینکهکنکور دانش‌آموز ماهر با درک و فهم بالا تحویل جامعه نمی‌دهدبلکه یک تست زدن قهار تربیت می‌کند، اضافه کرد: پس از مقطع تحصیلی در مدرسه دانش‌آموز وارد دانشگاه می‌شود و در دانشگاه نیز با همین وضعیت ادامه تحصیل می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رویه فعلی در مدارس کشور که فقط دانش‌آموز را برای کنکور آماده می‌کنند را بر خلاف روش‌‌های آموزش در سراسر دنیا دانست و گفت:ظرفیت‌های خالی در دانشگاه‌ها خود دلیلی بر این است کنکور روش اشتباهی برای گزینش داوطلبان در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به گسترش و توسعه دانشگاه‌ها شرایط برای حضور تمام داوطلبان کنکور در دانشگاه‌ها فراهم است، افزود: در چنین شرایطی شرط ورود به دانشگاه‌ها و اولویت‌بندی‌ها می‌تواند شرط معدل باشد چراکه در حال حاضر آموزش و پرورش به بهترین شکل امتحانات نهایی را در صحت و سلامت و با کیفیت مناسب برگزار می‌کند.

فلاحتی اظهار کرد: دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش ریسک و خطر حذف کنکور را نمی‌پذیرند درحالیکه زیرساخت‌های فعلی نیز برای حذف کنکور مناسب است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه بارها از مسئولان برای حذف کنکور در کمیسیون دعوت شده ولی آن‌ها هیچدلیل قانع کننده‌ای برای عدم حذف کنکور ندارند، افزود: عدم حذف کنکور این شائبه را در جامعه پدید می‌آورد که با حذف آن منافع برخی از افراد که از این وضعیت سود می‌برند، منافع آن‌ها به از بین می‌رود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:358024، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین