پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۶۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
رئیس کمیسیون آموزش گفت: برای برگزاری هر نوع آزمون زیر نظر مستقیم نهاد ریاست‌جمهوری باید سازمان ملی سنجش تشکیل شود.

شعارسال: محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ما نظام سنجش براساس کنکور را به هیچ عنوان قبول نداریم، گفت:‌ کنکور باید به صورت قطعی حذف شود.

وی تصریح کرد: قانون مجلس هم در همین راستاست و باید نقش کنکور در پذیرش دانشجویان کمرنگ شود.

زاهدی با تأکید بر اینکه باید آزمون‌های استاندارد برای جذب دانشجو در آموزش و پرورش تدوین شود، بیان کرد: آموزش و پرورش باید نظام سنجش بسیار قوی از نظر طراحی سوال، توزیع و امنیت برای جلوگیری از هرگونه لو رفتگی و تخطی ایجاد کند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: در کنار اینها باید گزینش دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها هم در وزارت بهداشت صورت پذیرد، زیرا متأسفانه بر اساس گزارشات در آنجا هر ساله با اشکالات و اعتراضات بسیاری مواجه می‌شویم.

وی تأکید کرد: نظر تخصصی کمیسیون آموزش و تحقیقات این است که باید در کشور یک سازمانی با عنوان سازمان ملی سنجش ایجاد شود که می‌تواند آن وظیفه و رسالت خود را نسبت به همه مراکزی که نیاز به برگزاری آزمون است حتی برای آزمون‌های استخدامی در ادارات مختلف انجام دهند.

زاهدی اذعان کرد: لزومی ندارد این سازمان ملی سنجش که مدنظر ماست زیر نظر یک وزارتخانه باشد بلکه به صورت مستقل و به عنوان یک نهاد زیرنظر نهاد ریاست جمهوری باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مجلس به دنبال اجرای چنین طرحی است اما در اینکه کنکور باید به تدریج حذف شود، ما به شدت موافقیم و آن را دنبال می‌کنیم و خواهان اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو که در سال 92 در مجلس تصویب شد هستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 14 آذر 1396 ، کدخبر: 6347959 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین