پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۹۶۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
در انتهای مصاحبه گفتید در صورت نیاز، امتیازات افراد رد شده در آزمون‌های ارزیابی را منتشر می‌کنید. پیشنهاد می‌شود ابتدا امتیازات خود در این آزمون‌ها را علنی نمایید.

شعار سال: در پی مصاحبه جنجالی مدیرکل آموزش وزارت نفت دانشجویان دانشگاه نفت جوابیه ای را صادر کردند.

فرازهایی از این جوابیه به شرح زیراست:

به آقای کامران دهقانی باید عرض کرد که گرچه دانشجویان دانشگاه نفت حق خود را بسیار مسلم‌تر از آن می‌دانند که سخنان سراسر فریب و رندانه شما بتواند خدشه‌ای بر آن وارد سازد؛ اما صرفا جهت روشن شدن پاره‌ای از ابهامات ساختگی ذهن حضرتعالی، یادآوری چند نکته خالی از لطف نیست.

در مورد استخدام بی قید و شرط که شما بر آن تأکید مداوم دارید (و ان‌شاءالله هم که نیت‌تان از این تأکید، برانگیختن حساسیت جامعه دانشگاهی کشور نباشد!) باید عرض کرد که دانشجویان دانشگاه صنعت نفت صرفاً خواستار اجرایی شدن حقی هستند که بر اساس سند مکتوب محضری در بدو ورودشان به این دانشگاه به آن‌ها داده شده بود و حتی حکم بدوی دیوان_عدالت_اداری نیز بر آن صحّه گذارده است. طبق حکم مذکور، تعهد استخدامی دو طرفه و الزام‌آور بوده و تنها شرط اجرای آن، "نیاز" می‌باشد که با توجه به آزمون استخدامی پیش‌رو، شرط "نیاز" نیز محقق گردیده و جای هیچ توجیه و بهانه‌ای را باقی نگذاشته است. این که نیت‌تان از عدم استخدام این دانشجویان، حفظ منافع عمومی کشور باشد؛ جای بسی تقدیر دارد، ولی ای کاش در مورد استخدام «با قید و شرط» نمایندگان مجلس و بستگان نزدیک ایشان هم این خلوص نیت پاک و زاهدانه را سرلوحه اعمال خود قرار می‌دادید.

تلویحاً فرموده‌اید که دانشجویان دانشگاه صنعت نفت از حداقل دانش و تخصص لازم جهت کار در وزارت نفت برخوردار نیستند. بهتر بود پیش از بیان این مطلب، ابتدا به کارنامه تحصیلی و کاری خود که از فارغ‌التحصیلان اسبق دانشگاه صنعت نفت هستید نگاهی انداخته و خود را در بوته آزمایش تخصص و صلاحیت محک می‌زدید و سپس اندکی با همکاران شایسته (و نه دوستان و آشنایان سفارشی و رانتی استخدام شده) خود مشورت نموده و با اتکا به اطلاعات معتبر اظهارنظر می‌فرمودید تا با این تخریب‌های مضحک این‌چنین به اعتبار شخصیتی و اجتماعی خود آسیب نزنید. «زنده بودن صنعت نفت کشور به دست توانمند فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت» برای خانواده بزرگ صنعت نفت ایران آن‌چنان بدیهی است که بارها و بارها در کلام مدیران ارشد گذشته و فعلی صنعت نفت کشور بر آن تاکید شده است. هر چند در وزارت نفتی که عالی‌ترین مقام آن، تحصیلاتی نامرتبط با زمینه کاری آن دارد، از کارمندان رده پایین آن بیش از این اظهارات کوته‌بینانه و کینه‌آلود انتظار نمی‌رود.

اینکه تحصن‌های دانشجویان دانشگاه صنعت نفت را نمایشی می‌خوانید؛ جای بسی تأسف دارد. اما گله‌ای به شما روا نیست. زیرا این طرز تفکر حاصل بینش کودکانه و رفتار حقیرانه مسئولین گماشته دانشگاه صنعت نفت نسبت به وزارت نفت است. با این همه باید این نوید را به شما داد که به زودی برای همگان، نمایشی بودن یا نبودن این اعتراضات روشن می‌شود و ان‌شاءالله وعده نصرت و پیروزی حق محقق گشته و حق مظلوم بازستانده خواهد شد.

در انتهای مصاحبه خود فرموده بودید در صورت نیاز، امتیازات افراد رد شده در آزمون‌های ارزیابی را منتشر می‌کنید. ضمن تشکر از این رفتار شفاف‌گرایانه شما پیشنهاد می‌شود ابتدا امتیازات مکتسبه خود در این آزمون‌ها را علنی نمایید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 10 آذر 96، کد مطلب: 649701: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین