پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمتر از 0.5 درصد از پژوهش‌های انجام شده در کشور کاربردی هستند، چراکه بسیاری از پژوهش‌ها تقاضامحور نیست.

شعار سال: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به وضعیت حوزه پژوهش درکشور اظهار کرد: با وجود اینکه آمار پژوهش‌های انجام شده در کشور بالاست اما متاسفانه به دلیل کاربردی نبودن بسیاری از این پژوهش‌ها بهره‌برداری از آنها صورت نمی‌گیرد.

وی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمتر از 0.5 درصد از پژوهش‌ها انجام شده در کشور کاربردی هستند، چراکه بسیاری از پژوهش‌هاتقاضا محور نیست.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه نیروهای پژوهشی کشور ساماندهی لازم را ندارند، بیان کرد: برای رفع مشکل باید حوزه پژوهش در دانشگاه‌ها فعال‌تر از قبل شود.

سلیمی ادامه داد: برای سامان بخشیدن به حوزه پژوهش در کشور بایستی سیاست‌های تشویقی و تنبه‌ای اعمال شود تا شاهد هدفمند شدن پژوهش‌ها بر اساس نیاز‌های باشیم.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بودجه پژوهش کشور را بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: چنانچه این بودجه در همین محل صرف شود و پژوهش‌ها هدفمند شوند شاهد تحول در بخش های مختلف کشور خواهیم بود.

وی اظهار کرد: متاسفانه شاهدیم که دانشگاه‌ها با حساب‌سازی بودجه‌های پژوهشی را در بخش‌های هزینه‌ای و جاری هزینه می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 23آذر 96، کدمطلب: 13960923000904 ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین