پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۳۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
نایب رئیس شورای شهر قم گفت: تکنولوژی نوین مدیریت پسماند وارد شهر قم می‌شود.

شعارسال: نایب رئیس شورای شهر قم گفت: تکنولوژی نوین مدیریت پسماند وارد شهر قم می‌شود.

حسن بختیاری در بیست و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با بیان بخشی از تجربه‌های مدیریتی اخیر در سفر به ژاپن اظهار داشت: ازجمله ویژگی‌های مهمی که از این کشور می‌توان برای بهبود شرایط بحران استفاده کرد مدیریت ریسک و بحران است.

وی با تأکید بر اثرات روحی و روانی حاصل از حوادث طبیعی و بحران‌های اجتماعی افزود: بررسی نقش زنان بعد از بحران‌ها و حمایت‌های عاطفی و روانی از این قشر در معرض آسیب، کنترل و مدیریت مباحث عاطفی و هیجانی پس از زلزله و اقدامات فوری برای به دست گرفتن شرایط بحرانی ازجمله مسائلی بوده که در زمان وقوع حادثه باید آن‌ها را به‌درستی مدنظر قرار داد.

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: بازدید از پروژه امحای زباله یکی از مأموریت‌های سفر به کشور ژاپن بود که بر اساس آن سیستم جدیدی در بحث مدیریت پسماند در این کشور راه‌اندازی شده که در نحوه دفع پسماند و روش‌های مبتنی بر سوزاندن و حرارتی است.

بختیاری با تأکید بر برخی مزایای این روش امحای زباله عنوان کرد: روش‌های متفاوت دیگر از قبیل سوزاندن معمولی که در اغلب کشورها انجام می‌شود به روش سنتی اعمال می‌شود که آثار زیست‌محیطی فراوانی را نیز به دنبال دارد که این قبیل روش‌ها نیز در دست منسوخ شدن کامل بوده و باید به سراغ روش‌های نوین دیگر رفت.

وی با اشاره نحوه کار این سیستم نوین امحای زباله تأکید کرد: در روش‌های پیر و لیز که دارای دسته‌بندی‌های مختلفی است توسعه‌یافتگی متفاوتی در خروجی گاز و پسماند به وجود می‌آید که میزان گازهای آلاینده ورودی به فضای شهری را تا میزان فراوانی کاهش می‌دهد.

نایب رئیس شورای شهر قم با بیان احتمال ورود این سیستم نوین امحای زباله به شهر قم عنوان کرد: این‌ یک تکنولوژی و سیستم مناسب و نوین در امحای زباله بوده که می‌تواند در دفع زباله‌های شهری قم نقش مؤثری داشته باشد همچنین این تکنولوژی در دفع زباله‌های بیمارستانی بسیار هم مفید است.

عضو شورای شهر قم نیز در بررسی لایحه طرح شورا درباره ذیل تبصره یک بودجه مصوب سال 96 شهرداری قم مبنی بر موارد مندرج در ماده 31 قانون آیین‌نامه معاملاتی شهرداری تصریح کرد: باید تمام قراردادهایی که شهرداری آن‌ها را منعقد می‌کند به تصویب شورای اسلامی شهر قم برسد ولی باید اقداماتی نیز انجام داد تا امضای قرارداد با سرمایه‌گذاران در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گیرد و طولانی شدن روند کار سبب ایجاد مشکلات جانبی نشود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر گفت: بعد نظارتی شورا در معاملات شهرداری همواره اعمال می‌شود و تبصره موجود در این لایحه نیز فاصله‌ها را مقداری کمتر می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1396، کدخبر: 1605086، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
اگه میشد همینو برای شهر های شمالی هم اجرا کنن خیلی خوب میشد..شهرهای شمالی خیلی از مشکل پسماند رنج میبرن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
قرار بود این نوع تکنولوزی تو مشهدم باشه ولی متاسفانه به دلیل نداشتن نیروی اموز دیده و علم اونکار جمع شد و فقط هزینه میلیاردی موند رو دستمون . بهتر قبل هر اقدامی به عواقبشم فککنیم .م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین