پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
رئیس دیوان محاسبات به اظهارات خلاف واقع محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس واکنش نشان داد.

شعارسال: رئیس دیوان محاسبات به اظهارات خلاف واقع محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس واکنش نشان داد.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در واکنش به اظهارات محمود صادقی گفت: گزارش حسابرسی عملکرد مالی سال 95 مجلس شورای اسلامی دوم آبان ماه به کمیسیون بودجه ارسال شده است.

عادل آذر گفت: گزارش دیوان محاسبات طبق روال هر سال با رعایت استقلال حرفه‌ای کامل حسابرسان دیوان محاسبات که در مجلس مستقر هستند تهیه شده و در دوم آبان ماه 96 تقدیم کمیسیون بودجه مجلس شده است.

وی با اشاره به نطق محمود صادقی درباره حسابرسی به بودجه مجلس و خط زدن ایرادات هزینه کرد بودجه توسط رئیس دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات یک هیئت مستقل و مستقر در مجلس شورای اسلامی همواره طی سالهای گذشته داشته است که مجلس شورای اسلامی همانند هر دستگاه دیگری که از بودجه عمومی کشور استفاده می کند مورد رسیدگی و حسابرسی حسابرسان مستقل دیوان محاسبات قرار می گیرد.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه دیوان محاسبات ارکانی مستقل از یکدیگر دارد، افزود: هیئت‌های حسابرسی، دادسرا، هیئت های مستشاری و محکمه هر کدام مستقل از یکیدگر فعالیت خود را طی فرآیندی فنی انجام می دهند و گزارشهای خود را تهیه و مستقلا به مراجع ذی ربط ارسال می کنند.

وی ادامه داد: مرجع دریافت کننده و رسیدگی کننده به گزارش عملکرد مالی سالیانه مجلس شورای اسلامی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات عمومی مجلس است و این کمیسیون پس از طی فرآیند رسیدگی به گزارش دیوان محاسبات طبق جزء 2 تبصره ذیل ماده 55 قانون آیین نامه داخلی مجلس گزارش نهایی را هر سال جهت اطلاع نمایندگان در صحن علنی قرائت می‌کند.

وی افزود: از‌ آقای دکتر صادقی به عنوان نماینده مردم انتظار می‌رفت قبل طرح چنین موضوعی با بنده و یا همکاران بنده مشورت می‌کردند تا فرآیند رسیدگی و اصول حرفه‌ای تهیه گزارش حسابرسی مالی دستگاه های اجرایی برای ایشان تشریح و ابهامات برطرف می‌شد و قطعا به این اطمینان می‌رسید که در این فرآیند امکان مداخله در تهیه گزارشهای فنی حسابرسان و دیگر ارکان دیوان محاسبات کشور غیرممکن است.

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته در نطق میان دستور با انتقاد از روند حسابرسی در مجلس می‌گوید: حسابرس‌های دیوان محاسبات هر سال بودجه مجلس را حسابرسی می‌کنند. چندین ایراد می‌گیرند اما رئیس دیوان محاسبات همه را خط می‌زند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1396، کدخبر: 1605535، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین