پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۳
کاخ الیمامه مقر رسمی و دفتر ملک سلمان، پادشاه عربستان است که در حومه غربی شهر ریاض قرار دارد. این کاخ همچنین مقر دیوان پادشاهی عربستان محسوب می شود. تلویزیون رسمی عربستان به نقل از مسؤولان امنیتی این کشور اعلام کرده که هیچ گزارشی از تلفات یا خسارات احتمالی در شهر ریاض مخابره نشده است.

شعارسال:کاخ الیمامه مقر رسمی و دفتر ملک سلمان، پادشاه عربستان است که در حومه غربی شهر ریاض قرار دارد. این کاخ همچنین مقر دیوان پادشاهی عربستان محسوب می شود. تلویزیون رسمی عربستان به نقل از مسؤولان امنیتی این کشور اعلام کرده که هیچ گزارشی از تلفات یا خسارات احتمالی در شهر ریاض مخابره نشده است.


 منابع خبری یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک «برکان اچ-۲» به سمت کاخ «الیمامه» مقر اصلی دیوان سلطنتی و دربار شاه عربستان سعودی در پایتخت این کشور خبر دادند. یگان موشکی یمن اعلام کرد: موشک دقیقا به هدف اصابت کرد. در همین حال مقامات عربستان بار دیگر ایران را متهم کردند.

 شبکه «المسیره» یمن امروز سه‌شنبه گزارش داد که یگان موشکی یمن امروز یک فروند موشک بالستیک «برکان اچ-۲» را به سمت کاخ «الیمامه» در ریاض پایتخت عربستان شلیک کرده است.


کاخ الیمامه در ریاض، مقر رسمی و دفتر شاه عربستان سعودی است که در حومه غربی شهر ریاض واقع شده و مقر دیوان سلطنتی نیز در همین کاخ است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله ضمن تأیید خبر شلیک موشک، اعلام کرد که این موشک به سمت کاخ الیمامه در ریاض شلیک شده است. یگان موشکی یمن نیز اعلام کرد که هدف موشک، جلسه سران سعودی در کاخ الیمامه بوده است.

شبکه العربیه نیز گزارش داد که سامانه دفاعی موشکی عربستان، موشک بالستیک برکان اچ-۲ را رهگیری کرده و منهدم کرده است.

کاخ الیمامه مقر اصلی شاه سعودی در ریاض است. ملک سلمان روز گذشته در این کاخ با «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیدار داشته است.

شبکه خبری «الاخباریه» عربستان سعودی نیز با اعلام مقابله پدافند هوایی عربستان، اعلام کرد که «هیچ گونه خبری از خسارت در پی منهدم شدن موشک بالستیک گزارش نشده است».

موشک‌های برکان 2 که حدود 10 ماه پیش رونمایی شد

همزمان با این خبرها، منابع یمنی اعلام کردند که «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن طی ساعات آتی سخنرانی خواهد کرد. پیشتر رهبر انصارالله در واکنش به شدت بمباران‌های عربستان که شامل مناطق غیرنظامی و حتی مدارس و بیمارستان‌ها شده بود، گفته بود که یگان موشکی یمن فعالیت خود را توسعه خواهد داد.

در همین حال خبرگزاری رویترز اعلام کرد، صدای انفجار مهیبی از ریاض شنیده شده است. رویترز به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که دود غلیظی بر فراز آسمان ریاض دیده شده است. این خبرگزاری همچنین افزود: هنوز هیچ مسئول امنیتی عربستان درباره خبر انفجار در ریاض اظهار نظر نکرده است.

بیانیه یگان موشکی یمن درباره موشک امروز


در بخشی از این بیانیه آمده است: این موشک، آغاز مرحله جدیدی در جنگ خواهد بود. موشک برکان 2 اچ، نشست گسترده مسئولان نظام مجرم عربستان را هدف قرار داد. جنایت‌های نیروهای متجاوز علیه ملت یمن و تشدید محاصره، ما را از استمرار مقابله با تجاوزگران منع نخواهد کرد. کاخ های نظام صهیونیستی - آمریکایی سعودی، و تمام تاسیسات نظامی و نفتی در محدوده بُرد موشک‌هایمان قرار دارند. چتر امریکایی و حمایت بین المللی از نظام مجرم سعودی، ملت یمن را از مقابله منع نخواهد کرد.

گزیده از متن سخنرانی عبدالملک حوثی رهبر جنبش انصار الله را در ادامه می‌خوانیم:

عبدالملک حوثی خطاب به عربستان: شما صنعا را بمباران می‌کنید ما ریاض و ابوظبی را.

ملت ما در حالی که از تجاوزگری رنج می برد، بر پایه اصول ارزش‌هایش تصمیم به پایداری گرفت

تصمیم ملت‌مان برای پایداری، یک گزینه مسئولانه بود. اگر ملت ما تسلیم می‌شد، اکنون داغ ننگی بر پیشانی داشت.

ما اصلا از تصمیم مقابله با تجاوزگری پشیمان نیستیم اقدامات وحشیانه متجاوزان فقط ایمان ما را بیشتر کرد.

دشمنان متوهمانه فکر می‌پنداشتند که مسئله هزار روز طول نخواهد کشید بلکه دو هفته و حداکثر دو ماه طول خواهد کشید.

نیروهای متجاوزان از موضع استکباری خواستند که دستور دهند و تصمیم‌گیری کنند و هیچ یمنی در هیچ سمتی با آنها مخالفت نکند.

اطلاعاتی درباره با سیلی زدن به صورت عبدربه منصور هادی به دست ما رسیده است

می‌خواستند که ما ظرف چند روز به یک ملت فاقد آزادی و مستعمره تبدیل شویم

می‌خواستند بر همه مناطق استراتژیک و حیاتی یمن سیطره یابند.

عربستان ایران را متهم کرد

فضاسازی سعودی‌ها علیه ایران به همین مناسبت دوباره آغاز شد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد: عربستان سعودی می‌گوید که موشک شلیک شده به سوی ریاض موشکی "حوثی-ایرانی" بود.

در همین حال مرکز ارتباطات بین الملل وزارت رسانه عربستان در حساب توئیتری خود این موشک را یک موشک "ایرانی - حوثی" توصیف کرد.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن، پس از شلیک موشک یمنی به سوی ریاض اعلام کرد که نیروهای دفاع هوایی عربستان یک موشک بالستیک شلیک شده از یمن را رصد و سپس آن را "بدون هیچ خسارتی در جنوب ریاض منهدم کرد."

خبرگزاری واس به نقل از المالکی نوشت: سیطره گروه‌های تروریستی - از جمله شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت ایران - بر سلاح‌های بالستیک ساخت ایران، تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و بین المللی است. المالکی افزود: استمرار موشک‌باران شهرهای (عربستان) توسط حوثی‌ها دلیلی بر استفاده آنها از گذرگاه‌های مخصوص کمک‌های انسانی برای قاچاق موشک‌های ایرانی به یمن است. این امر نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

«محمد السلمی» رئیس مرکز مطالعات ایران الخلیج در توییتر خود یمنی‌ها را تهدید کرد و موشک یمن را ایرانی نامید و نوشت: این موشک‌های ایرانی که شبه‌نظامیان حوثی به ریاض شلیک می‌کنند، چراغ سبزی به ائتلاف [سعودی] است تا از این پس، با یمن و بخصوص با مناطقی که از آن موشک شلیک می‌شود، با راهبردی متفاوت برخورد کند.

این نوع نگاه محمد السلمی همان دیدگاه سران ارتش رژیم صهیونیستی است که در خلال جنگ غزه، هدف گرفتن مدارس، مساجد و مکان‌های غیرنظامی را توجیه می‌کردند و حتی با این توجیه یک مقر وابسته به سازمان ملل در غزه را نیز بمباران کردند.

اهمیت کاخ المیامه

کاخ الیمامه در حومه غربی ریاض واقع شده است. این کاخ میزبان دیدارها و سمینارهای عربی و بین‌المللی دولت عربستان سعودی است که سه دهه پیش بنا شده و شامل دیوان سلطنتی، مقر نخست‌وزیری، ریاست گارد ملی، کاخ شاه، کاخ مراسم‌ها و میهمانی‌ها و کاخ‌های کوچکی برای اقامت شاهزادگان و مسئولان شاه و همچنین ساختمان‌های متعدد اداری و امنیتی است.

این کاخ، همچنین میزبان دیدارهای رسمی شاه و مسئولان سعودی و محل برگزاری جلسات هیئت دولت و محل استقبال شاه از مسئولان در ریاض است.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت فرارو،تاریخ انتشار29 آذر 96،کدخبر: 340921، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین