پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۰۲۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
به دنبال رشد چشمگیر سایر ارزهای مجازی، سهم بیت‌کوین از بازار ارز دیجیتال به کمترین میزان خود رسید.

شعارسال:به دنبال رشد چشمگیر سایر ارزهای مجازی، سهم بیت‌کوین از بازار ارز دیجیتال به کمترین میزان خود رسید.

 نفوذ بیت‌کوین در ابتدای سال ۲۰۱۷، که تقریبا ۹۰ درصد از سهم بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده بود، امری غیرقابل انکار بود. اما در ادامه سال و با ظهور ارزهای دیجیتال جدید، جایگاه آن رفته‌رفته کاهش یافت.

به نقل از بیزنس‌اینسایدر، سهم بیت‌کوین از بازار ارزهای رمزنگاری‌شده روز سه‌شنبه به کمترین میزان خود، یعنی ۳۶ درصد رسید.

لازم به ذکر است، سهم بیت‌کوین از بازار ارزهای دیجتال در اوایل ماه دسامبر، حدود ۶۵ درصد گزارش شده بود.

اگرچه بیت‌کوین طی یک سال گذشته حدود ۱۳۰۰ درصد رشد کرده، اما با رشد فزاینده آلت‌کوین‌ها در یک ماه گذشته، سهم بیت‌کوین از بازار کلی کاهش یافته است.

آلت‌کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که پس از بیت‌کوین عرضه شدند. به طور کلی، آنها خود را به عنوان جایگزین‌های بهتر برای بیت‌کوین معرفی می‌کنند.

موفقیت بیت‌کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال باعث شد که بسیاری از توسعه‌دهندگان با تغییراتی کلی یا جزئی ارزهای دیجیتال جدیدی معرفی کنند. و به این ترتیب، سرمایه‌گذاران به شکل سرمایه‌گذاری خود در این بازار تنوع بخشیده‌اند.

هر ۳ ارز دیجیتال ریپل، استلار و کاردانو طی هفته گذشته رشدی ۸۰ درصدی داشتند. بیت‌کوین اما طی مدت مشابه بیش از ۶ درصد کاهش یافت.

در حالت کلی با کاهش ارزش بیت‌کوین، بازار کلی ارزهای دیجیتال نیز با کاهش مواجه می‌شد. اما طی هفته گذشته ارزش کل بازارهای دیجیتال به بیش از ۶۶۵ میلیارد دلار رسید.

بیت‌کوین به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای بازار به بهترین وجه ممکن باشد.

بسیاری از تحلیل‌گران این تغییر جهت از بیت‌کوین به سایر ارزهای دیجیتال را مثبت تلقی می‌کنند.

آنها معتقدند، این چرخش و جابجایی پول از نظر اقتصادی کاملا سالم است؛ چرا که در این صورت پول به جایی که بیشترین کاربرد را دارد منتقل می‌شود.

راین تیلر، مدیر اجرایی دش (Dash) می‌گوید با ورود ارزهای دیجیتال بیشتر به بازار، سهم بازار بیت‌کوین در سال آینده همچنان کاهش خواهد یافت. این امر اجتناب‌ناپذیر است و تنها یک بلوک زنجیره‌ای نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای بازار به بهترین وجه ممکن باشد.

به گفته تیلر، فایده ارزهای مجازی متفاوت است. به عنوان مثال، ریپل برای بهبود انتقال بینالمللی وجه طراحی شده و بیشتر بر روی پرداخت‌های تجاری بین بانکی و تراکنش‌های مالی بین کشوری تمرکز کرده است. از سوی دیگر دش که دارای قابلیت‌های پیشرفته همچون تراکنش‌های سریع و امن و مدیریت غیرمتمرکز است بیشترین کاربرد را در تجارت الکترونیک دارد.

در حالی که بیت‌کوین به طور فزاینده‌ای به عنوان طلای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته، سایر ارزهای رمزنگاری‌شده بر ارائه قراردادهای هوشمند و تسهیل معاملات و ردیابی تراکنش‌ها تاکید دارند.

نمودار زیر تغییرات رشد ۴ ارز دیجیتال را در هفته پایانی سال میلادی نشان می‌دهد:


بنیانگذار ارز دیجیتال ایوتا IOTA نیز معتقد است، بحران ناشناس بودن تراکنش‌های بیتکوین موجب شده دیگر ارزهای دیجیتال از آن سبقت بگیرند.

به گفته او، برخی آن را طلای دیجیتال در نظر می‌گیرند در حالی که دیگران آن را یک شبکه پرداخت مناسب می‌دانند. سرمایه‌گذاران اما بازارهای امن را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند؛ جایی که مشکل احراز هویت وجود نداشته باشد.

او در ادامه گفت: به اعتقاد من ۲۰۱۸ سالی است که کاربرد ارزهای رمزنگاری‌شده از یک دارایی برای پس‌انداز و افزایش سود فراتر خواهد رفت و بیت‌کوین امروز نمی‌تواند این کاربرد را داشته باشد. آنقدر به ارزهای دیجیتال جدید اعتقاد دارم که حتی نمی‌توانم از آنها به عنوان ارزهای جایگزین (آلت‌کوین) یاد کنم. بیت‌کوین یک نمونه اولیه از ارز دیجیتال بود و آینده ارزهای دیجیتال رو به تکامل است.

با این حال، همه سرمایه‌گذاران بازار سرمایه را یک شاخص معنادار تلقی نمی‌کنند.

برخی توسعهدهندگان بیت‌کوین بر این باورند که این داده‌ها نامعتبر است و تصویر دقیقی از آنچه که در بازار رمزنگاری ارز انجام می‌شود، وجود ندارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تجارت نیوز ، تاریخ انتشار 14دی96،کدخبر: 185408، tejaratnews.com www.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین