پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
یكی از سیاست‌هایی كه در دولت گذشته انجام شد پروژه مسكن مهر در شهرهای بزرگ و كوچك بود. این پروژه كه به قصد خانه‌دار كردن اقشار محروم جامعه بود، در حالی اجرایی شد كه انتقاد بسیاری از كارشناسان را همراه داشت.

شعار سال: یكی از سیاست‌هایی كه در دولت گذشته انجام شد پروژه مسكن مهر در شهرهای بزرگ و كوچك بود. این پروژه كه به قصد خانه‌دار كردن اقشار محروم جامعه بود، در حالی اجرایی شد كه انتقاد بسیاری از كارشناسان را همراه داشت. البته ساكنان این پروژه وقتی در این خانه‌ها ساكن شدند، به تدریج با مشكلاتی روبه‌رو شدند كه در حال حاضر یكی از بزرگ‌ترین چالش‌های عمرانی استان‌هاست. موضوعی كه در گیلان هم وجود دارد و مسئولان دولتی در پی راه‌حلی برای كاهش معضلات این پروژه‌ها هستند.

در دولت یازدهم این پروژه با حمایت و نظارت دولت انجام و در برخی از شهرها افتتاح شد. در شهرستان رودسر نیز پروژه مسكن مهر در دهه‌فجر سال 93 با افتتاح 240 واحد مسكونی به بهره‌برداری رسید. این واحدهای مسكونی در زمینی به مساحت 16 هزار‌مترمربع و با هزینه 13 میلیارد تومان ساخته شده است. مدتی از افتتاح این پروژه نگذشته بود كه تعدادی از مردم در این مجتمع با مشكلات فراوانی روبه‌رو شدند و به انتقاد از وضعیت پرداختند.

*عملی نشدن وعده شهرداری رودسر

«حسن مرزی» یكی از ساكنان مسكن مهر رودسر می‌گوید: زمان افتتاح این پروژه تمامی پیمانكاران در مجتمع مشغول به فعالیت بودند و فقط مكان‌هایی را كه قرار بود استاندار از آنها بازدید كند ، با تلاش فراوان زیباسازی كردند، اما بعد از افتتاح همه چیز به فراموشی سپرده و مسائل زیرساختی نادیده گرفته شد؛ دیگر مسئولی یاد ما نمی‌كند.

وی می‌افزاید: از پیگیری‌هایمان خسته شده‌ایم و واقعاً نمی‌دانیم چرا ما را جزوی از شهروندان این شهر به حساب نمی‌آورند؛ كسی جوابگوی معضلات مسكن مهر و ساكنان آن نیست.

یكی دیگر از ساكنان مسكن مهر در ادامه گفت‌وگو به مشكلات این مجتمع اشاره و بیان می‌كند: عدم آسفالت كامل محدوده مجتمع، نبود دیوار و حصاری كامل دور این مجموعه، نبود فضای سبز مناسب در محوطه، نیمه‌كاره ماندن پیاده‌رو در اطراف مجتمع از مشكلات اساسی مسكن مهر رودسر است.

«داود كبیری» می‌گوید: با پیگیری‌های ساكنان مسكن مهر قرار بود تمامی این موارد با توجه به مصوبات فرمانداری و با مبلغی كه به اتحادیه مسكن مهر پرداخت شده است توسط شهردار محترم و شورای شهر رودسر اجرایی شود كه متأسفانه تاكنون اقدامی صورت نگرفته است.

این شهروند رودسر ادامه می‌دهد: پاسخ شهرداری این است كه شهرداری مسئول تكمیل محوطه داخلی این مجتمع نیست، اما مصوبات جلسه قبل از ورود آقای استاندار خود گواه این مسأله است كه باید موارد مذكور اجرایی شود.

حوزه علمیه فاطمیه، كانون پرورش فكری كودكان، مسجد امام خمینی(ره) شهرك شهید انصاری نیز در جوار این مجتمع است. آیا شهروندان منطقه باید با وضعیت نامناسب و پوشش ماسه بادی بر كف محوطه رفت و آمد كنند؟ این نشان از بی‌عدالتی در تقسیم خدمات شهری نیست؟

*آب و فاضلاب مشكل اساسی دیگر این مجتمع

«جواد كریمی» یكی دیگر از ساكنان مسكن مهر رودسر است. وی به همراه خانواده 3 نفره خود از سال گذشته در یكی از واحدهای مسكن مهر مستقر شده است و می‌گوید: زمان تحویل خانه متوجه شدم سیستم فاضلاب این مجتمع دچار مشكل است. فاضلاب با لوله پولیكا و دقیقاً در زیر پاركینگ انجام شده است. اكنون با گذشت یكسال اكثر لوله‌های فاضلاب تركیده است. مطمئناً به مرور زمان لوله آب نیز دچار چنین مشكلی خواهد شد و آن موقع وضعیت اسفباری را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه می‌دهد: هر روز شاهد نشت لوله‌های فاضلاب بلوك‌های مختلف ساختمانی هستیم و با پیگیری از اداره آب و فاضلاب شهرستان نیز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. آنها‌ تردد خودرو را در پاركینگ محوطه ، علت تركیدگی لوله‌ها می‌دانند!

*تعهدات را انجام داده ایم

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رودسر در این رابطه می‌گوید: تاكنون هزینه‌های زیادی صرف آماده‌سازی سیستم آب و فاضلاب این مجتمع شده است. قبل از افتتاح این پروژه، سیستم آب و فاضلاب با تمامی تعهدات این اداره اجرایی و به اتحادیه مسكن مهر رودسر تحویل داده شده است.

«مازیار غلامپور» می‌افزاید: بعد از افتتاح پروژه مسكن مهر تمامی ساكنان این مجتمع جزو شهروندان این شهر محسوب می‌شوند و بنابراین هر مشكلی در سیستم فاضلاب شهری به وجود آید، مستلزم پرداخت هزینه تجهیزات و رفع مشكل از طریق آب و فاضلاب شهرستان خواهد بود.

غلامپور اظهار می‌كند: به‌رغم بودجه‌ای كه برای مسكن مهر از سوی دولت قبل تعیین شده بود، آب و فاضلاب این شهرستان مبلغ 30میلیون تومان را نیز صرف تكمیل این پروژه كرد تا سیستم مذكور بدون مشكل در اختیار ساكنان مسكن مهر رودسر قرار گیرد.

*مسئولان به وعده خود پایبند باشند

در ادامه فرماندارشهرستان رودسر می‌گوید: لازم است مسئولان به وعده‌های خود پایبند باشند و تعهداتشان را اجرایی كنند.

«امیر جانبازی رودسری» می‌افزاید: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای تعهدات خود هستند و اگر مسئولان در اجرای وظایف خود كوتاهی كنند، برابر مقررات با آنان برخورد می‌شود.

جانبازی در ادامه گفت‌وگو بیان می‌كند: اگر وعده‌ای جهت ایجاد پروژه یا برنامه‌ای به مردم داده می‌شود آن وعده باید در زمان ارائه شده محقق شود تا مردم روند توسعه و پیشرفت را به خوبی احساس كنند.

فرماندار رودسر اعلام كرد: الحمدلله مسئولان اجرایی روند خوبی را در توسعه شهرستان با توجه به خط‌مشی دولت تدبیر و امید با شتاب مثبت طی می‌كنند و شتاب پیشرفت و‌ آبادانی شهرستان را به خوبی در معرض نمایش گذاشته است.

وی اشاره می‌كند: باید تمام همت خود را برای شتاب دادن بیشتر توسعه و عمران در شهرستان به كار ببندیم تا جایگاه واقعی شهرستان را در استان و حتی كشور به نمایش بگذاریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت همشهری، تاریخ انتشار 25 خرداد 1394، کد مطلب: -: www. ostani.hamshahrilinks.org


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین