پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷
تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان سلامتی مردم را به خطر انداخته و باگذشت ۱۴‌ سال هنوز ۲۰‌ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شعار سال: تنها تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان دلفان در استان لرستان پس از گذشت 14 سال هنوز راه‌اندازی نشده و به خاطر نبود اعتبار روند ساخت آن تعطیل‌شده است.

حدود 14 ‌سال از آغاز عملیات طرح تصفیه‌خانه شهرستان دلفان می‌گذرد اما این طرح با قدمت، تنها 20‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد. نبود تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان یک از نگرانی‌های مردم است و راه‌اندازی آن به یکی از خواسته‌های اساسی مردم این شهرستان تبدیل‌شده است


.

با توجه اینکه دفع غیراصولی فاضلاب سبب بروز بیماری مردم می‌شود لازم است مسئولان به وضعیت این تصفیه‌خانه رسیدگی کنند.

دفع غیر اصولی فاضلاب سبب بیماری مردم دلفان می شود

محمد میرزایی یکی از شهروندان دلفان در رابطه با نبود تصفیه‌خانه در این شهرستان گفت: چندین سال است که مردم منتظر راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان هستند اما پروژه آن هنوز بعد از گذشت چند سال تعطیل است.

وی افزود: بوی بد رودخانه مردم را واقعاً اذیت می‌کند و منازل مسکونی اطراف رودخانه با مشکلات بهداشتی جدی روبه‌رو هستند.

سعید رضایی یکی دیگر از شهروندان دلفانی در رابطه با تعطیلی تصفیه‌خانه‌ این شهرستان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مردم به خاطر نبود تصفیه‌خانه با مشکلات بهداشتی جدی روبه‌رو هستند و از مسئولان انتظار داریم فکری برای افتتاح این تصفیه‌خانه بکنند.

نادر بهرامی رئیس آب فاضلاب شهری دلفان عنوان کرد: سال 83‌حصار کشی تملک تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان انجام گرفت اما به خاطر کمبود اعتبار کار اجرایی آن تا سال 90‌شروع نشد.

نبود اعتبار ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان را تعطیل کرد

وی با اشاره به اینکه سال 90 برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان 13‌میلیارد تومان برآورد شد، افزود: پس از شروع به کار شرکت متأسفانه سال 91‌به خاطر افزایش قیمت میلگرد دوباره‌کار تعطیل شد.

رئیس آب فاضلاب شهری دلفان عنوان کرد: با تعطیل شدن کارگاه تصفیه‌خانه دلفان، شرکت آب فاضلاب شهری به خاطر عدم توانایی کار را از شرکت گرفت.

وی بیان کرد: پس از تعطیل شدن کارگاه تصفیه‌خانه در یک‌فاصله زمانی بحث فاینانس مطرح شد تا به بخش خصوصی واگذار شود اما این کار نیز نتیجه‌ای نداشت.

تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان نیاز 100‌درصدی مردم است

بهرامی تصریح کرد: شهرستان دلفان به‌طور 100‌درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب است و پس از جمع‌آوری، فاضلاب به خارج از شهر انتقال می‌یابد.

وی گفت: راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی دلفان نیاز مبرم این شهرستان است بنابراین از نمایندگان مجلس، فرماندار مسئولان مربوطه انتظار می‌رود که برای تخصیص اعتبار این تصفیه‌خانه اقدام کنند.

رئیس آب فاضلاب شهری دلفان گفت: امسال با پیگیری‌های مدیر آب فاضلاب شهری لرستان کار این پروژه شروع می‌شود اما برای متوالی بودن کار انتظار می‌رود بودجه آن پیگیری شود تا از طریق اعتبارات دولتی مشکل این تصفیه‌خانه به‌طور کامل حل‌وفصل شود.

تنها تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان تنها 20‌درصد پیشرفت دارد

علی باقری فرماندار دلفان در رابطه با وضعیت تصفیه‌خانه دلفان اظهار داشت: تنها تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان پس از گذشت چند سال تنها حدود 20‌ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: متأسفانه با وجود اینکه مدیر آب فاضلاب شهری استان تابستان سال گذشته قول دادند از طریق بخش خصوصی کار ساخت این تصفیه‌خانه آغاز می‌شود اما هنوز هیچ اقدامی انجام‌نشده است.

تصفیه‌خانه دلفان پس از گذشت 15‌ سال هنوز پیشرفتی ندارد

فرماندار دلفان عنوان کرد: حدود 15‌ سال از شروع کار ساخت این تصفیه‌خانه می‌گذرد اما به خاطر کمبود اعتبار هنوز پیشرفتی نداشته است.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته کار ساخت این تصفیه‌خانه با پنج میلیون تومان انجام می‌شد اما اکنون به خاطر گران شدن مصالح حدود 30‌ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

باقری گفت: تصفیه‌خانه دلفان سال‌ها به خاطر نبود اعتبار معطل‌مانده بنابراین از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود در این زمینه پیگیری‌های جدی انجام دهند.

ساخت تصفیه‌خانه دلفان به دلیل نبود اعتبار متوقف شد

حمیدرضا کرم وند مدیرعامل شرکت آب فاضلاب شهری لرستان در رابطه با وضعیت تصفیه‌خانه شهرستان دلفان اظهار داشت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان در سال 90‌ به مرحله اجرا درآمد ولی به دلیل عدم تأمین اعتبار، رشد شدید قیمت تجهیزات و ناتوانی پیمانکاران بعد از پیشرفت حدود 20‌درصدی متوقف شد.

وی افزود: با توجه به عدم تکاپوی بودجه عمرانی جهت ساخت این پروژه و نیاز 30‌میلیارد تومانی برای تکمیل آن به نظر می‌رسد تنها راه اجرایی این پروژه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب قرارداد BOT)ساخت- بهره‌برداری- انتقال) است.

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب شهری لرستان عنوان کرد: برای راه‌اندازی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان پیگیری‌هایی انجام‌شده ولی هنوز به دلیل قیمت پیشنهادی بالای سرمایه‌گذار قراردادی منعقد نشده است.

وی بیان کرد: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان در صورت توافق با سرمایه‌گذار در مدت دو سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سال 94‌ کار اجرایی تصفیه‌خانه‌های لرستان آغاز می‌شود

کرموند تصریح کرد: انشاءالله امسال کار اجرایی تصفیه‌خانه‌های استان و به‌ویژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان دلفان آغاز می‌شود.

وی افزود: برای اجرای تصفیه‌خانه‌های لرستان از مسئولان نمایندگان استان انتظار می‌رود از طریق ماده 180 بتوانند در این زمینه اعتبار لازم را تخصیص دهند.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان با ظرفیت 16‌ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز از نوع بخش فعال است که می‌تواند پاسخ گوی نیاز 80‌ هزار نفر باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 1 اردیبهشت 1394، کد مطلب: 716184: آذرس سایت:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین